Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing som 14 åring


Ämnesstartare

Hej! Jag vill så sjukt gärna ha navelpiercing och jag ha läst runt lite och det verkar som att man måste vara 15 år för att ta det med förändras tillstånd oh jag har båda mina förändras tillstånd men jag är 13 år! Jag undrar hur noga är de EGENTLIGEN? Visst de kanske har en åldersgräns men om man har med sig sin mamma som pushar på, hur noga är de då med åldersgränsen om jag nästan är 14 när jag ska pierca mig?


   
Citera
Hando

De är väldigt noga om det är en seriös studio. Väldigt många/nästan alla har minimum 15 år som standard när det gäller "vanliga" piercingar. Har svårt att tänka mig en seriös studio gör det på en 13-åring, oavsett om målsman är med eller om du nästan är 14 år.
Du får nog vänta nästan 2 år till.


   
SvaraCitera

du kan ja men tänk på först hitta en seriös som har utbildning till att pierca då det är svårt att göra om du är under 15 sen kan det lätt bli infekterat och om kroppen inte gillar den får du ta bort den och sen tror jag inte dom bryr sig om din mamma säger "hon ska få percia"  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
De är väldigt noga om det är en seriös studio. Väldigt många/nästan alla har minimum 15 år som standard när det gäller "vanliga" piercingar. Har svårt att tänka mig en seriös studio gör det på en 13-åring, oavsett om målsman är med eller om du nästan är 14 år.
Du får nog vänta nästan 2 år till.

Är du säker? Är det inte lite så att bara de får pengarna så är det ok?


   
SvaraCitera
Hando

Ariana fangirl:

Är du säker? Är det inte lite så att bara de får pengarna så är det ok?

Ja, jag är säker.

Alla piercing/tatueringstudior har sitt rykte att tänka på. Det är vad som -oftast- gör att kunder kommer.
Jag är inte helt 100 på om det är någon lag som sätter stopp för åldersgräns på piercingar, men vid 15 års ålder anses det generellt som man vet vad man ger sig in på. (Straffmyndig, byxmyndig, får köra moped i trafiken osv)


   
SvaraCitera