Aviseringar
Rensa alla

Nazister i USA planerar att skapa eget samhälle.


Ämnesstartare

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nazister-i-usa-planerar-arisk-stad/

Nazister i USA planerar arisk stad



En av nordamerikas mest ökända högerextremister har
långt skridna planer på att förvandla pyttestaden Leith i norra USA till
en arisk idyll. Busslaster med nynazister har i helgen anlänt till
samhället med 24 invånare.

Paul Craig Cobb, 61, är på flykt undan den kanadensiska rättvisan.
Myndigheterna där vill ställa honom inför rätta för hets mot folkgrupp.
Men brottet han misstänks för är inte av den kalibern att USA skulle
överlämna honom.

Rubriken säger det mesta.

Vad anser ni om händelsen och vilka eventuella invändningar finns det mot ett sådant projekt?


   
Citera
Ämnesstartare

Tänker på Percy Tårar, "vi vill ju bara vara ifred med vår nazism".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars invånare... Tycker att dom gott kan skapa sig denna "idyll" mitt ute i ett stort hav omgivet av ingenting, gärna på en flotte också och helst utan några som helst förnödenheter.

Hoppas det kommer människor från närliggande byar och driver bort dom...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ptja, rent principiellt är det väl oproblematiskt med en nazistisk mönsterstad, men det är rätt ironiskt att som nazist medelst massinvandring ta över ett redan etablerat samhälle och de facto köra ut ursprungsbefolkningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:
ptja, rent principiellt är det väl oproblematiskt med en nazistisk mönsterstad, men det är rätt ironiskt att som nazist medelst massinvandring ta över ett redan etablerat samhälle och de facto köra ut ursprungsbefolkningen.

det var också det jag tänkte på. 100% ironi.

är glad åt att inte fler hus såldes till dem när man tog reda på deras motiv

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där med att ''bevara landet åt amerikanerna'' eller vad de nu tänker är också rätt ironiskt, vilka är amerikanerna? Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett spännande resmål, helt klart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är helt ok. Bygg en mur runt så kan de stanna där och lajva tillsammans utan att störa normalt funtade människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir lätt att utplåna. Nähmen, varför inte. Fast snacka om att inte ge kidsen som växer upp där en chans 🙁 Men hade i alla fall, som sagt, blivit ett spännande resmål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då kan du flytta dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske hitler vågar visa sig nu efter x antal år i exil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag missar ironin lite. Nog att konsekvensen av deras inflyttande blir att trakten genomgår en obekväm förvandling. Men markerna har trots allt blivit uppköpta och därmed försvinner lite den orättvisa parallell ni gör med västerländska migrationspolitiska policys och de invändningar man har i normala fall. De inkräktar ju inte direkt då de äger markerna med ortens goda minne som vale att sälja den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk: Jag tror jag missar ironin lite.

ja, tydligen. parallellerna mellan dessa nynazisters beteende och det beteende (åtminstone europeiska) nationalister beskyller främst muslimska invandrare för är flera.

men innan vi kommer till det vill jag bara säga att det inte är säkert att ortsbefolkningen är de som har haft möjlighet att besluta över försäljningarna. bara för att de bor där är det inte säkert att de äger marken, speciellt inte med tanke på att nazisterna verkar flytta in i högre takt än vad ortbefolkningen flyttar ut. en möjlighet är att banken tagit bostäder i besittning som följd av konkurs, för att därefter sälja vidare dem, eller att före detta ortsbor suttit på husen och sålt dem vid första bästa chans. vi vet helt enkelt inte.

men i alla fall. det faktum att de överlagt och samordnat flyttar till en ort, åtminstone en av dem på flykt undan repressalier i hemlandet, med det uttalade målet att ta över den politiska strukturen och införa sina egna lagar och regler ligger så otroligt nära det scenario nationalister målar upp gällande faran islam innebär. du vet, det där med att i stora skaror invadera europa med en plan att införa sharialagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Jag tycker att det är helt ok. Bygg en mur runt så kan de stanna där och lajva tillsammans utan att störa normalt funtade människor.

lajva 😀

<3


   
SvaraCitera