Aviseringar
Rensa alla

Nederlandse?


Ämnesstartare

Is er iemand hier die spreekt Nederlands? [smile][y]

Image

ÄNDRAT 2010-01-19 21:30


   
Citera

Finns det någon här som talar nederländska?


   
SvaraCitera

Ingen aning, Men har vart där en gång om de räknas[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

"Finns det någon här som talar nederländska?"

Uh, bedankt voor de vertaling. Ik vergat te vertalen in het Zweeds, haha. Ik uitgaande dat u kunt spreken Nederlands?

(Tack för översättningen. Glömde att skriva på svenska också, haha. Jag antar att du kan prata holländska?)

tetrapack:

Ingen aning, Men har vart där en gång om de räknas[rolleyes]

Självklart! Go Nederländerna! [y]


   
SvaraCitera

intoxicated:

Självklart! Go Nederländerna! [y]

Yay [bigcheers]


   
SvaraCitera

Ik spreekt Zweeds [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Ik spreekt Zweeds [no-no]

Goed! Zweeds is goed, maar Nederlands is de beste! [wink]


   
SvaraCitera

intoxicated:

(Tack för översättningen. Glömde att skriva på svenska också, haha. Jag antar att du kan prata holländska?)

Nja, mitt sunda förnuft räckte gott och väl. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Nja, mitt sunda förnuft räckte gott och väl. [wink]

Haha, jo iofs. Det var nog inte så svårt att förstå. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Nej.
Men det låter väldigt roligt och fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att Holländska låter väldigt roligt haha. Tyvärr så förstår jag betydligt bättre än jag talar dock, och har bara lär mig några livsnödvändiga fraser som: ik hou van je och het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente [cute]

och sen kan jag typ några småord som är gulliga. allt som slutar på -tje är väldigt sött. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Nej.
Men det låter väldigt roligt och fint.

Dank je hetzelfde! Als de Zweedse taal. [y] [smile]

[Tack detsamma! Om det svenska språket.]

---

ninjagrisen:

Tycker att Holländska låter väldigt roligt haha. Tyvärr så förstår jag betydligt bättre än jag talar dock, och har bara lär mig några livsnödvändiga fraser som: ik hou van je och het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente [cute]

Haha, grappige zinnen je hebt geleerd. Je bent heel goed! [chocked] [wink] Nah. Nederlandse is niet zo grappig (in mijn mening), maar ik heb ben opgegroeid met het. Dus ik had geen keus, haha. [rolleyes]

["Haha, roliga meningar du lärt dig. Du är ganska bra! Nja. Nederländska är inte så roligt (enligt min åsikt), men jag växte upp med det. Så jag hade inget val, haha."]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

intoxicated:

Haha, grappige zinnen je hebt geleerd. Je bent heel goed! [chocked] [wink] Nah. Nederlandse is niet zo grappig (in mijn mening), maar ik heb ben opgegroeid met het. Dus ik had geen keus, haha. [rolleyes]

Äh lite roligt är det ändå, får väl lära mig lite mer, min pojkvän är holländare så har lärt mig konstiga saker av honom. Det är dock inte världens enklaste språk.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninjagrisen:

Äh lite roligt är det ändå, får väl lära mig lite mer, min pojkvän är holländare så har lärt mig konstiga saker av honom. Det är dock inte världens enklaste språk.. haha

Haha, ja men då har du ju chansen att lära dig en hel del av honom. [wink] Det verkar dock inte finnas så mycket holländare här på UM. [sad]


   
SvaraCitera

Kan een beetje Nederlands, maar ben geen expert.


   
SvaraCitera