Forumet - Nedladdning.

Nedladdning.

95 0 12

Spana också in:

Åtta:

Om den du laddar ned ifrån skickar i 15 kilobyte per sekund så spelar det ingen roll om du sitter på fetaste fiberlinan - det kommer ändå bara att gå i 15 kilobyte per sekund.

Det varierar. Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

dazed_and_confused:

fast det är ju bra om du kör på typ en privat tracker

Vad är det? Tex, bittorrent?
Macktorsken:

Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

Händer mig hela tiden. Laddar du ned en torrent som har få och/eller långsamma seedare så är det klart att du kommer att ladda upp snabbare än du laddar ned. Om de som seedar endast kan skicka i 15 kbyte/s så påverkar inte det din uppladdning på något sätt, utan du kommer att ladda upp så fort som din klient och uppkoppling tillåter (förutsatt att det finns någon som kan ladda ned från dig i den hastigheten).
Macktorsken:

Det varierar. Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

Det beror ju på hur populär torrenten är, hur många som seedar vs leechar.

Exempel:

Sagan om ringen 4 kommer ut. Alla OMGOMGWTF måste ladda ner!!
10 stycken har hela filmen och seedar den.
1000 stycken börjar ladda ner (olika delar) från dessa 10.

Förenklad slutsats: De 10 kan inte ladda upp så snabbt till alla, men alla som laddar ner från de 10 kommer ladda upp sina delar till övriga med sin maximala upload, dvs dina 750 kb/sek.