Aviseringar
Rensa alla

nedladdningsprogram som inte sprider vidare!!!


Ämnesstartare

Hjälp!
Jag behöver ett nedladdningsprogram som inte sprider vidare det som jag laddar ner! Jag har andvänt vuze men det sprider väll vidare??? För det är väll lagligt och ladda ner om man inte sprider vidare?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej.


   
SvaraCitera

9807aran:

Hjälp!

Det är olagligt att ladda ned allt som är upphovsrättsskyddat.


   
SvaraCitera

Zittam:

Det är olagligt att ladda ned allt som är upphovsrättsskyddat.

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Det är olagligt att ladda ned allt som är upphovsrättsskyddat.

Jag har pratat med en som jobbar med datorer och det är bara olagligt om man sprider vidare sa han iallafall[confused]


   
SvaraCitera

9807aran:

Jag har pratat med en som jobbar med datorer och det är bara olagligt om man sprider vidare sa han iallafall[confused]

då sa han fel


   
SvaraCitera

grön_apa:

nej

Säg vad det är som gäller isåfall.


   
SvaraCitera

Zittam:

Säg vad det är som gäller isåfall.

Det är olagligt att sprida och hämta hem upphovsskyddat material om man inte har upphovsmannens tillstånd att göra det/ att det är uphovsmannen som själv har lagt ut materialet(fortfarande förbjudet att sprida dock).


   
SvaraCitera

grön_apa:

Det är olagligt att sprida och hämta hem upphovsskyddat material om man inte har upphovsmannens tillstånd att göra det/ att det är uphovsmannen som själv har lagt ut materialet(fortfarande förbjudet att sprida dock).

Gött att du preciserade det. =)


   
SvaraCitera

Nej, kvittar om du både seedar och laddar ned eller bara laddar ned, det är lika olagligt ändå.

Piratjägarna är dock mest ute efter folk som laddar upp, det är med andra ord större risk att åka fast om du seedar.

Gör som jag, använd Hotspot Shield.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Det är olagligt att ladda ned allt som är upphovsrättsskyddat.

Jag tror nog att folk är medvetna om det... men var vänlig och säg risken för att åka fast för att ladda ner låtar.

Ladda ner på en timme alla låtar du vill ha sedan stänger du ner programmet ... inget kommer hända.


   
SvaraCitera

Jävla veklingar. Varför i hela helvetet använder ni ens bittorrent om ni uppenbarligen inte förstår meningen med det?

Ja, det är lika olagligt att ladda upp upphovrättsskyddat material som det är att ladda upp.


   
SvaraCitera

xparn:

men var vänlig och säg risken för att åka fast för att ladda ner låtar.

Hör inte till ämnet samt att jag inte sitter på dem siffrorna.

Det beror ändå såklart på en mängd faktorer såsom hur mycket du tar hem, hur "het" filerna är och hur mycket du laddar upp/ned och sen finns det säkert mer.

xparn:

inget kommer hända.

Det kan du omöjligt veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt använd inte bittorrent om ni inte tänker bidra till någonting alls. Om alla skulle bete sig på det viset kunde vi lika gärna lägga ner hela tekniken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Det kan du omöjligt veta.

Nej men risken är väldigt liten.


   
SvaraCitera