Aviseringar
Rensa alla

Nedladdningsprogram till DATORN (!!!!!)


Ämnesstartare

passaro:

Uppmuntrande till brott eller något annat töntigt.

Att ge tips på hur man tankar är inte samma sak som uppvigling. Speciellt inte när man bara nämner lagliga program och lagliga hemsidor som thepiratebay.org!

Myksa:

DC++ är grymt!

DC++ är virusvarning och antipiratbyrånvarning. Vill man öka riskerna för att åka dit så ska man använda DC++.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limewire, DC++ och Limewire går ihop med annat nätverk. Prata med kompisarna på MSN?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

DC++ är virusvarning och antipiratbyrånvarning. Vill man öka riskerna för att åka dit så ska man använda DC++.

Aldrig fått virus därifrån aldrig hört talas om någon som fått det. Gäller bara att vara försiktig och ladda ner rätt saker.
Antipiratbyrån - well, när de nya lagarna slår igenom så spelar det ingen roll vad man gör.


   
SvaraCitera

utorrent är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Anledningen till att jag frågar, är för att jag älskar musik- men det börjar bli så jävla dyrt att köpa skivor för 160 kr!

Köp på http://www.apple.com/se/itunes/ där kostar ett album bara 10 kr [y].

Slagsmålsklubben:

Är limewire bra, eller råkar man ut för mycket virus? [wink]

Som nedladdningsprogram hittar man saker lätt, men det är mycket virus (adwares om man kan kalla det virus).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limewire funkar för mig men jag är trög.

Off-topic: När fan kommer de ny lagarna och vad innebär de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har limewire.Har inte haft något problem.
Och man ska alltid ha en anti-virus på datorn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Aldrig fått virus därifrån aldrig hört talas om någon som fått det. Gäller bara att vara försiktig och ladda ner rätt saker.

Du kan aldrig veta om något är säkert på dc++ eller inte. Speciellt inte om du letar efter program som ligger i zip-filer. Även .iso och .img-filer kan vara infiltrerade med virus/spyware.

Om du tar program från torrents så kan du oftast läsa i kommentarer eller se hur många som seedar. Seedar många så är det oftast pålitliga grejor. Är det en pålitlig "trustee/vip-uploader" så är det definitivt virusfria grejor. På dc++ är det en som delar ut.. = mycket högre risk

Myksa:

Antipiratbyrån - well, när de nya lagarna slår igenom så spelar det ingen roll vad man gör.

Jo det gör det. På DC++ kan de gå in och plocka fillistor på vem som helst och plocka deras IPadress direkt i samband med deras personliga fillista. På DC++ måste man dessutom dela ut skitmycket samtidigt om man vill komma in på en bra hubb = höga bötessummor om man delar ut många filmer/spel etc. Om man delar på torrent så delar man bara ut och laddar ner små bitar av och till många olika, dvs samples, vilket inte är olagligt i sig. Det är ursprungs-uploadern som gör det olagliga på torrents. Risken att piratebay får tag på din IP på en torrent är dessutom sjukt liten om där te x är 2500+ seeders. De får dessutom inte spara och lagra din IP-adress längre. Det är brott mot PuL.


   
SvaraCitera

Vad är det för fel på Bittorrent nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Finns väl ingen anledning att låsa denna tråden? Att diskutera warez och piratkopiering är tillåtet enligt reglerna:

Grejen är att ingen har tagit upp piratkopiering, så det finns ingen anledning till att låsa den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torrents är bra och snabba. Gillade DC++ förut för jag hade några schyssta hubbar. Men nu har alla lagt ner och jag orkar inte leta nya.

http://piratbyran.org/?view=articles&id=35

Trackers med mycket på är Mininova, The Piratebay och Isohunt. Okej, jag vet inte om alla är trackers men jag hittar torrents där i alla fall.

Sen använder jag µTorrent för att ladda ner filerna. (torrents är i princip länkar till filer, du laddar ner en torrent, öppnar den med ditt torrentprogram och det börjar ladda ner).

Dessutom behöver man nödvändigtvis inte bryta mot någon lag. Det finns ju filer som inte innehåller upphovsrättsskyddat material.


   
SvaraCitera

Slagsmålsklubben:

Är limewire bra, eller råkar man ut för mycket virus?

-_- Alla nerladdning program är skit, nästan alla filer du laddar ner säger System Zero's Hi touch "virus" till!
Det enda ganska bra programet är DC++ [tired]


   
SvaraCitera

unknownbitch:

Jag har limewire.Har inte haft något problem.
Och man ska alltid ha en anti-virus på datorn!

Du har antagligen ett dåligt virus program om du inte haft problem gumman


   
SvaraCitera

Myksa:

Aldrig fått virus därifrån aldrig hört talas om någon som fått det.

-_- vad fan gör alla noobs här? Ursäkta men ett virus behöver inte märkas, det är få som inte har virus nu för tiden! Bara för att du har norton 2005 betyder inte det att du skulle vara säker från virus (exepel)
Du kanske har en web cam trojan, team veiwer trojan what so ever det behöver ite märkas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Någon som laddar ned musik?

Ja.

Slagsmålsklubben:

Vad använder ni för program?

Oftast Bittorrent, eller så letar jag upp skiten på Rapidshare eller liknande. Har inte orkat konfigurera DC.

Slagsmålsklubben:

Är limewire bra, eller råkar man ut för mycket virus? [wink]

Det suger.


   
SvaraCitera