Aviseringar
Rensa alla

nedsatt hörsel efter öroninflammation :/


Ämnesstartare

fett jobbigt, måste ha fett högt ljud på tv:n, säger nästan alltid "va?" flera gånger när nån pratar och sen dunkar det i öronen eller kanske huvudet hela tiden, blir värre också ju fortara jag rör på mig, därför kan jag inte springa

jag var hos doktorn igår och hon sa att det var på väg att läka, men det jag undrar är om någon annan haft detta problem och vet hur lång tid det tar innan det läker och vad jag borde göra och vad jag inte borde göra under läkesprocessen, någon som upplevt detta som har förslag?

P.S [bigsmile][bigsmile] D.S


   
Citera
Ämnesstartare

SAVE ME:

vad jag inte borde göra under läkesprocessen

Inte lyssna på hög musik.
Inte använda hörlurar av något slag.
Inte tvätta öronen med tops.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Inte lyssna på hög musik.
Inte använda hörlurar av något slag.
Inte tvätta öronen med tops.

aldrig använda hörlurar???[surprised] hur ska jag då klara mig?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

någon som upplevt detta som har förslag?

jag , många många gånger!, som liten hade kunde jag har öroninflammation två gånger i månaden, nu är det dock bättre efter att jag satte in rör i öronen några år [smile] , men det är helt normalt att få nedsatt hörsel, men det går över efter ett tag när örat läkt [smile]

sprack din trumhinna föresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

sprack din trumhinna föresten?

jag tror det, hade lock för ena örat i 2-3 veckor sen kändes det som om trumhinnan sprack och då försämrades min hörsel och jag började få ont i öronen och sen "dunkar" det i öronen och det låter som om de försöker andas eller så, jättejobbigt, har haft det i flera veckor nu >_>

det jag undrar är bara hur lång tid det tar innan det går över och vad jag borde göra för att det ska läka snabbare och vad jag borde undvika att göra så att det läker långsammare


   
SvaraCitera
loita

jag fick kraftig öroninflammation, då kunde inte ens ngt nudda mig i ansiktet utan att de kändes som örat sprängdes. när de börjat gå över hörde jag dock som en kratta i typ två veckor -.- lärarna i skolan tröttnade på mig och vägrade upprepa sig längre så jag missade två veckors undervisning pga de --.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

jag tror det, hade lock för ena örat i 2-3 veckor

fick du inte penicillin om den sprack ? [surprised]

SAVE ME:

det jag undrar är bara hur lång tid det tar innan det går över

det kan ta några dagar/veckor innan du får tillbaka hörslen helt, men det kommer[smile]
undvik att få vatten i öronen och inte spela för högt eftersom du lurar då örat att det är lågt fast det egentligen är jättehögt kanske och det är inte bra för örat.
men som sagt, vänta några dagar, du kommer se att det bli bättre och bättre [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

fick du inte penicillin om den sprack ?

jo men penicillinkuren är över, jag kan också vara allergisk för jag fick prickar över hela kroppen när jag brukade penicillinet, sen när jag la av med kuren började de försvinna, det kan iofs ha varit bieffekter jag vet inte, i vilket fall börjar saker och ting bli bättre nu, men jag undrar bara hur lång tid det tar innan allt det här är över -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det löser sig yaooh [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

det löser sig yaooh

puss?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

puss?

puss:D:D:D:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

aldrig använda hörlurar???[surprised] hur ska jag då klara mig?[sad]

Du kan ju använda hörlurar sen. Men du ska ju vara helt säker på att det läkt helt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du kan ju använda hörlurar sen. Men du ska ju vara helt säker på att det läkt helt då.

jag menar att jag vill använda hörlurar, behöver mina hörlurar[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

jag menar att jag vill använda hörlurar, behöver mina hörlurar[sad]

Får du nog allt vänta med. [no-no]
Eller lyssna på väldigt låg volym. Men det värsta kan vara är att det bildas så väldans mycket bakterier i öronen när man har lurar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Får du nog allt vänta med.
Eller lyssna på väldigt låg volym. Men det värsta kan vara är att det bildas så väldans mycket bakterier i öronen när man har lurar...

men alltså blire skillnad om man har headset ist för öronsnäcka om du förstår vad jag menar? för öronsnäcka går ju mer in i örat trots allt, och nej jag brukar inte ha särskilt hög volym, det enda jag undrar är hur lång tid det kan ta innan min hörsel är bra för jag orkar inte med det här, får självmordstankar!


   
SvaraCitera