Aviseringar
Rensa alla

Nej nu jävlar ska jag sluta köpa kött, behöver hjälp av er för att hitta nya köttfria paradnummer!


Ämnesstartare

Liebestraum:

vill man ha ordentlig umamismak likt kött så kan man använda lite sojasås eller natriumglutamat (aromat funkar)

Ok, tack än en gång (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh va bra 😀
köttfärssås o chili con carne gör du på samma sätt men med qornfärs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

åh va bra :Dköttfärssås o chili con carne gör du på samma sätt men med qornfärs...

ty!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ty!

till wook så köper jag sojabitar
sen finns det ju vegetariska "korvar" o "köttbullar" i frysdisken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

sen finns det ju vegetariska "korvar" o "köttbullar" i frysdisken

Är det något att hänga i julgranen? Skulle ju lika gärna kunna äta hemlagat varje dag nu när trean är så slapp.


   
SvaraCitera

KIHMB:

Som kille kan man inte leva på sallad och rotfrukter, måste få i dig proteiner med. Prova lite proteinrika köttsubstitut.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med linser och bönor kan du ersätta i princip allt i köttfärrsås-väg. iaf i chilligrtor osv. men köttfärssås blir bättre om du använder sojafärs tex(OBS INTE QUORN, det är äckligt och görs på mögelsvamp+ägg).

men annars typ falafel, linsbullar, linsbiffar, morotsbiffar, lins/böngrytor, osvosv. experimentera och ha kul med det[party]


   
SvaraCitera

[love][love][love]

Najs. Jag har inte så många recept, eller så, men när jag övergick från köttis till veg brukade jag äta ganska mycket köttliknande substitut och köttliknande vegmat eftersom jag var en riktig köttpundare. Är du det?


   
SvaraCitera

men vad fan[tard]
hoppas seriöst ej du bdrar med detta hem så jag måste äta kaninmat varje gång jag komemr hem[mad][mad]


   
SvaraCitera

ps davids syrra är veg, hon gjorde god lasagne med qourn, majs, lök och kanske ngt mer. + det man brukar


   
SvaraCitera

Liebestraum:

natriumglutamat

är väl sånt man inte ska äta? [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sedan ogillar jag personligen saker som marknadsför sig som just köttsubstitut. tycker det är både roligare och billigare att köpa råvaror och göra själv, och då vet man exakt vad man får i sig. Dessutom fattar jag inte riktigt grejen med att bli vegetarian om man ändå ska proppa i sig massa "låssaskött" som gör allt för att efterlikna kött. om det inte är endast ideologiska skäl då.

+ att de ofta innehåller massa läskiga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej pga det vore en skymf mot min begåvning innom matlagning!

uppskatta enkelheten!![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

linsbiffar

ooo,så gott,gjorde asgoda förut men har tappat bort det receptet:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är väl sånt man inte ska äta? [censur]

Finns inga bevis för att det är dåligt i mängder mindre än typ en skottkärra full


   
SvaraCitera