Aviseringar
Rensa alla

neovletta


Ämnesstartare

Jag har inte ätit dom alls länge men jag har känt av humörsvängningar har vart arg och lessen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara ätit dem i en vecka. Huvudvärk och illamående, men det börjar redan bli bättre faktiskt. Viktuppgång kan jag inte svara på, eftersom jag inte kollat. Större bröst har jag inte heller tänkt på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har just slutat med neuvletta. åt dem i 2 månader. fick urinvägsinfektioner å sköra slemhinnor.. gick även upp några kilo men det såg jag som positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har typ ätit neovletta i snart två månader..
men min mens kommer aldirg 😐 och jag har inte haft sex 😐
kan det vara såhär? eller har jag typ.. minimal mens som inte märks? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har det gått några fler dagar sen jag började. Det känns irritetat i underlivet nu... Kan man ha sex ändå, om man använder glid? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag åt det förut...trodde först att jag fick massa konstiga biverklingar men visade sig sen avv jag va gravid [shake] Så jag slutade... Men imorse började jag igen efter ganska långt uppehåll! Får väl se hur det går denna gång!


   
SvaraCitera

Why_u:

är det någon här inne som har fått några biverkningar av att ha ätit neovletta? började med dem iddag nämligen, är skit orolig pga en del av biverkningarna

Jag har inte fått några biverkningar eller någonting, det går super för mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meoww:

Min viktuppgång berodde inte på ökad aptit utan vätskesamlingar

Hur visste du att det var vätskeansamling..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dandified:

Nej. Jag bytte till dem för ½ år sedan när Follimin inte gick att få tag på längre

Jag fick byta av samma anledning. Tycker domhär är knepigare. Det verkar vara olika regler för när man glömmer ett piller beroende på vilken vecka det är? På Follimin skulle man bara vänta en vecka och så var det okej sen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick upp i vikt inte så roligt. hade dåligt temprament redan innan ja börja men de blev värre ett tag. Men det blev lite bättre efter ca 3 månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varken större bröst, eller viktuppgång, har gått ner men kanske inte beror på dom, inga som helst biverkningar.
Mensen är bara regelbunden.
helt perfekta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte alls att neovletta var bra, fick rejäla humörsvängningar och var sur och grinig ungefär jämt, dessutom låg sexlusten på 0, orkade inte med det efter ett halvår och bytte istället till Cilest som jag är jätte nöjd med 🙂
Hoppas att det blir bättre för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Why_u:

är det någon här inne som har fått några biverkningar av att ha ätit NEOVLETTA? började med dem iddag nämligen, är skit orolig pga en del av biverkningarna

Du är inte den inte ensam om att vara orolig för att få biverkningar av p-piller. Jag är en tjej på 22 år som för första gången ska pröva ett hormonellt preventivmedel. Jag ska börja ta neovletta så fort min mens kommer, det blir nog runt 6:e mars. Jag är som sagt väldigt orolig för biverkningar som kräkningar och viktuppgång! Men om du vill kan vi hålla kontakt och prata om hur vi känner oss?? Hoppas att det fungerar bra för dig i alla fall! Kram från "K"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog ut p-staven idag, så jag började med Neovletta 28 på en gång. Så jag kan inte riktigt komma med nått bra/dåligt än..Vi får se hur det går [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar inte som så många har fått biverkningar.. konstigt att jag fick så många då:
I början mådde jag riktigt illa Vajre dag, efter någon månad gick det över och jag började känna mig nedstämd istället. Inget kunde motivera mig, inget var kul. Det jag tidigare hade älskat att göra hade jag ingen lust med längre.
Dessutom fick jag humörsvägningar och skällde ut folk utan anlednign för att sedan ångra mig och be om ursäkt. Jag fick också mensverk, vilket jag aldrig brukade få innan. Men nu ska jag byta p-piller så jag hoppas d funkar bättre då =)


   
SvaraCitera