Aviseringar
Rensa alla

Neovletta 28?????


Ämnesstartare

Jag har börjat med neovletta 28 och är mycket nyfiken.
Vill veta mycket om den.
Igår tog jag första tabletten och det som orar mig är att jag får lite värk i vaden då och då. Jag hoppas att det inte beror på neovletta 28

Är det farligt? kan det bero på p-piller som jag tar? vad tror ni? Ni som använt neovletta 28 förklara för mig hur det funkar och när får man biverkningar.....får man det efter en vecka man har börjat att ta dom eller efter två veckor
[sad][sad][sad]


   
Citera

om du läser den där lappen som låg i kartongen står det att om man får ont i vaden etc. ska man genast sluta ta tabletterna för det kan tyda på blodpropp. låter skumt att få det efter en tablett dock


   
SvaraCitera

men fuck, man får inte en blodpropp av första pillret hahahahahahhaa..... jag var också så där nojig i början när jag tog mina neovletta, ont i vaden var bara lite träningsvärk egentligen liksom.. softa bara, det e ingen fara. risken finns alltid, men så är det med alla läkemedel. dock är den ytterst yttttttterst liten så koppla av och NJUT AV ATT DU slipper oroa dig över att bli gravid ist..[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men lol, jag åt det i 4 år. Mådde skit dåligt, blev depprimerad gick till ungdomsmottagningen och så frågar dom mig rakt ut vem fan det är som har gett mig dessa, jag svarar då sakriktigt - ni ? Och får en lång föreläsning om att de innehåller alldeles för mycket manliga könshormoner vilket kan ge vissa bieffekter som depprissioner, illamående, ledvärk, trötthet osv.

Det behöver visserligen inte vara så i ditt fall, jag fick ens tark rekmentation att byta till yasmin som fungerar 1000 gånger bättre.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Och får en lång föreläsning om att de innehåller alldeles för mycket manliga könshormoner vilket kan ge vissa bieffekter som depprissioner, illamående, ledvärk, trötthet osv.

men va i heeeelveteeeeeeeeeeeeeeeeeeee... jävla skit


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

bieffekter som depprissioner, illamående, ledvärk, trötthet osv.

btw efter hur många användningar? ... ungefär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker ni att yasmin är bättre...förstår inte riktigt
de har väl alla samma effekt. eller nej[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hidiouscarwreck:

vilket kan ge vissa bieffekter som depprissioner, illamående, ledvärk, trötthet osv

Kanska du hade depression innan du började använda p-piller[wink]
Vissa upptäcker efter några år att dem har depression
du kan inte skylla alllt på neovletta[bigsmile]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

btw efter hur många användningar? ... ungefär?

Alla drabbas ju inte av dessa biverkningar. [no-no]
Jag äter själv Neovletta och har inte haft några problem med biverkningar över huvud taget. Har ätit dem i nästan ett år nu.

Ranjana:

du kan inte skylla alllt på neovletta[bigsmile]

Nu är det ju så att depression och nedstämdhet är en av biverkningarna man kan få av Neovletta, så det kan mycket väl vara på grund av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förståt


   
SvaraCitera

Capture:

Alla drabbas ju inte av dessa biverkningar. [no-no]
Jag äter själv Neovletta och har inte haft några problem med biverkningar över huvud taget. Har ätit dem i nästan ett år nu.

vad skönt, nae jag.. började känna av biverkningarna redan efter en veckas användning 🙂 lite osäker på om jag ska fortsätta med dem.. känns onödigt att sluta nu dock, tycker jag borde testa i kanske 2-3 månader till om jag överlever biverkningarna.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

vad skönt, nae jag.. började känna av biverkningarna redan efter en veckas användning 🙂 lite osäker på om jag ska fortsätta med dem.. känns onödigt att sluta nu dock, tycker jag borde testa i kanske 2-3 månader till om jag överlever biverkningarna.

Ge dem 2-3 månader till. Biverkningarna kan försvinna under den tiden, är oftast i början när kroppen är ovan den reagerar och man får problem med biverkningar.


   
SvaraCitera

Capture:

Ge dem 2-3 månader till. Biverkningarna kan försvinna under den tiden, är oftast i början när kroppen är ovan den reagerar och man får problem med biverkningar.

Mjo, ska nog göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig påstått att alla måste drabbas av dem heller, men det gjorde jag.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera