Aviseringar
Rensa alla

neovletta biverkningar


Ämnesstartare

slutade med neovletta för ttre dagar sedan efter som ja mådde piss, ville ta livet av mig, kände mig helt tom och typ .. hatade min pojkvän ? [confused] nää men det va fett läskigt, känner fortfarande av det.
fick andra biverkningar som sömnproblem, känslig, aggressiv, åt knappt någonting, trodde ja va sjuk, ville att pappa skulle köra mig till sjukhuset för ja hade cancer i lungan ? [shake] hel skumt ... [crazy]

aja, är det någon annan som har haft sånna här grova biverkningar, och isf, hur lång tid tog det att bli av med dem ? har ni nått tips för att må lite bättre kanske ? [bigsmile]
tack i förhand ! [love]


   
Citera
Ämnesstartare

mattissh1995:

fett läskigt

mattissh1995:

fett läskigt

mattissh1995:

fett läskigt

[surprised][surprised]


   
SvaraCitera

mattissh1995:

tack i förhand

[cry]


   
SvaraCitera

Hur länge åt du dom?
Det kan ju ta upp till flera månader för kroppen att vänja sig vid p-piller.

mattissh1995:

trodde ja va sjuk

mattissh1995:

för ja hade cancer i lungan

Att du börjar inbilla dig att du har cancer i lungan är nog inte p-pillernas fel.....

mattissh1995:

tack i förhand

hahaha [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

ur länge åt du dom?
Det kan ju ta upp till flera månader för kroppen att vänja sig vid p-piller.

åt dem i två månader, och allt kändes som sagt piss [n]

Grief:

Att du börjar inbilla dig att du har cancer i lungan är nog inte p-pillernas fel.....

nehee men det hör inte till min vardag att känna så [crazy]


   
SvaraCitera

Tror det är dig det är fel på ärligt talat [mad].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Tror det är dig det är fel på ärligt talat .

jaha aj då [confused] vad får dig att tycka så ? [smile]


   
SvaraCitera

tog en månad innan mina pmsliknande symtom från mina p-piller började lägga sig.
jag var hemskt aggressiv.


   
SvaraCitera

mattissh1995:

åt dem i två månader

Två månader är för lite, de brukar alltid rekommenderar att man testar i tre månader, och sen byter om det inte fungerar bra.

Dock har jag hört att de flesta som ätit neovletta har haft problem med humöret. Jag fick inte ens äta neovletta för min barnmorska då jag är deprimerad för hon sa till mig att jag lär bara må sämre av dem.

Cerazette och p-stav är samma hormon, och det innehåller enbart gestagen, alltså mindre hormoner = ingen större skillnad på humöret. Men Cerazette måste man äta prick samma tid varje dag, annars kan man få mellanblödningar.
Jag hade p-stav innan och tyckte att det fungerade utmärkt, hade dessutom ingen mens på 2½ år!


   
SvaraCitera

åt ej samma sort, men hade lite liknande. hade bara ätit pillren i två veckor dock och det slutade så fort jag slutade med dem.


   
SvaraCitera

Grief:

Två månader är för lite, de brukar alltid rekommenderar att man testar i tre månader, och sen byter om det inte fungerar bra.

man kan inte tvinga sig att äta piller som får en att vilja ta livet av sig, då är det bättre att prova några andra eller helt byta metod.


   
SvaraCitera

Grief:

Cerazette och p-stav är samma hormon, och det innehåller enbart gestagen, alltså mindre hormoner = ingen större skillnad på humöret.

Det där är inte sant, det är gestagen/gulkroppshormoner som påverkar humöret.

"Östrogena biverkningar: Illamående, svullnad, ökad pigmentering och ökad flytning från underlivet.

Gestagena biverkningar: Ökad aptit, trötthet, nedstämdhet, minskad sexuell lust, fett hår, ansiktsfinnar och kramper i vadmuskulaturen."

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/lakemedelhalsa_artikel.jsp?articleID=35629


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Det där är inte sant, det är gestagen/gulkroppshormoner som påverkar humöret.

Där ser man, hade helt för mig att det var så. Ber om ursäkt, tur du rättade mig då [smile]

Gestagen finns i vanliga p-piller också.
Men p-stav och cerazett innehåller i alla fall mindre än vanliga p-piller.


   
SvaraCitera
KSENIA

NEOVLETTA ÄR SATANS PÅFUND, BLEV 7KT DUM I HUVUDET AV DET. HAR VARIT UTAN DOM I FLERA MÅNADER MEN KÄNNER FORTFARANDE AV MITT DUMMA I HUVUDET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

BLEV 7KT DUM I HUVUDET AV DET

vad menar du med dum i huvudet ? 😛


   
SvaraCitera