Aviseringar
Rensa alla

Ner i vikt på 2-3 månader


Ämnesstartare

ickus:

Jag skulle inte vilja vara ansvarig för något sådant om det kommer skada dig

Okej, det är snäll! Vill inte låta otrevlig nu men då kan du lämna denna tråden, för jag vill ha tips till att gå ner i vikt här och inte prata om vad som är rätt för mig eller inte, vilket bmi jag kommer få osv. Hoppas du förstår. Som jag skrev till han andra, om du inte vill ge tips så behöver du inte skriva [smile] Men tack ändå för omtanken,


   
SvaraCitera
ickus

Dan_the_ironman:

Jag tycker bara att du kan se över dina mål, om du inte har ett problem med vikten ser jag inte varför du ska gå ner så mycket.

Friska människor ser ingen anledning att gå ned i vikt då man är normalviktig. I alla fall inte sådär mycket. Hon skulle kunna ha en underliggande ätstörning. Eller en vriden syn på hennes kropp på grund av hennes dåliga självförtroende.


   
SvaraCitera

Lyft tungt och sluta ät mat. Det ger resultat vill jag lova. Dock långt ifrån hälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solnedgång:

sluta ät mat

Kommer aldrig sluta äta 😀 Mat är de bästa som finns ju haha..


   
SvaraCitera

whiteroses:

Tack för omtanken, men jag vet exakt vad jag vill.

Jag säger ju inte emot dig, jag ger dig bara lite perspektiv på saken. Att säga att det skulle lösa saker och ting vore att ljuga, så vida du inte lär dig gilla dig själv för den du är kommer du inte känna dig snygg även om du går ner.


   
SvaraCitera
ickus

whiteroses:

Vill inte låta otrevlig nu men då kan du lämna denna tråden, för jag vill ha tips till att gå ner i vikt här och inte prata om vad som är rätt för mig eller inte

Okej, jag kommer inte skriva mer här. Men jag skulle rekomendera dig att försöka träffa någon för att få en utredning om detta. Du kanske inte tror att det är en big deal nu, men detta kommer bli större och större och tillslut kan det bli jättefarligt. Jag talar utifrån egna erfarenheter. Jag vägde farligt lite då jag var som sjukast och då var jag nära på att dö.


   
SvaraCitera

Solnedgång:

Lyft tungt och sluta ät mat.

Är du typ 14 eller bara dum i huvudet?


   
SvaraCitera

Ickus: bara för att man har ett bmi inom normalintervallet betyder inte det att det inte finns någon anledning att gå ner i vikt.

Rose: ingen kan svara på om det är en bra måltid eller inte, då vi inte vet något om ditt energibehov, din energiförbrukning eller hur många kalorier du äter.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Ickus: bara för att man har ett bmi inom normalintervallet betyder inte det att det inte finns någon anledning att gå ner i vikt.

Samtidigt så har ju du ingen aning om hur lång hon är osv. 10 kilo är mycket, och frågan är om man inte gör rätt i att ana ugglor i mossen.


   
SvaraCitera
ickus

Pickaboo:

Ickus: bara för att man har ett bmi inom normalintervallet betyder inte det att det inte finns någon anledning att gå ner i vikt.

Men va? Skämtar du eller? Nämn EN bra anledning för en normalviktig flicka i 17 års åldern att gå ned 10 kg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger det en gång för alla. Ni som inte tänker ge tips om hur jag går ner i vikt, ni kan lämna denna tråden NU. Jag VET risker, jag är inte 10 år förfan. Jag vill bli hälsosam och ni läste där uppe hur jag tänkte gå ner i vikt, jag har inte sagt att jag tänker sluta äta eller svälta mig själv osv. Ni vet inte ens hur jag ser ut eller hur lång jag är osv. Så tack för omtanken alla men om ni inte vill ge tips som sagt så kan ni dra härifrån eller skicka PM för i denna tråden vill jag bara ha tips som sagt. Hur svårt ska det vara. Irriteraned då jag är typ perfektionist. Gaah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ickus:

Nämn EN bra anledning för en normalviktig flicka i 17 års åldern att gå ned 10 kg?

Du skulle inte skriva mer här. Shiet.


   
SvaraCitera

whiteroses:

Ni vet inte ens hur jag ser ut eller hur lång jag är osv.

Det kanske är därför det inte vore så etiskt att ge dig tips utan att ifrågasätta dina motiv?


   
SvaraCitera

Dan, du har rätt. Det är därför jag ger generella tips och inte försöker uppskatta någonting så mycket närmare. Men hennes eget kostförslag tycker inte jag tyder på en ätstörning.

Ickus, sluta vara så jäkla bajsnödig. Det kan finnas massa anledningar. BMI är dessutom ett kasst mått många gånger.


   
SvaraCitera
ickus

whiteroses:

för i denna tråden vill jag bara ha tips som sagt

Lycka till. Ingen kommer ge dig tips här. Jag tror ingen vill trigga igång en ätstörning hos dig.

whiteroses:

Du skulle inte skriva mer här. Shiet.

Okej, okej. Förlåt! Jag ville bara svara på det sista. Och nej, vi tror inte att du är 10 år, men du kan vara 50 och ändå få en ätstörning, varesig man är väldigt klipsk. Anorexi kan lura alla.

Okej. Nu slutar jag skriva, så länge du inte svarar på detta. Kram!


   
SvaraCitera