Aviseringar
Rensa alla

Nerkylt piano


Ämnesstartare

Jag har ett piano, av skol- eller kyrkotyp, rätt enkelt är det, men nu står det i garaget och fryser när minusgraderna kommer. Jag tänkte då om det är så att det blir helt förstört om det står kallt? Har liksom lite problem att få in det i huset... Eller om man kan täcka över det med filtar eller nåt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

besviken häst:

Jag tänkte då om det är så att det blir helt förstört om det står kallt?

Jobbigt med fuktighet och så också.
Alltså stämningen går helt åt skogen när det blir fuktigt och kallt - men det kanske går tillbaka när den hamnar i rumstemperatur.
Det är värre med allt trä och så. Kyla och fukt kanske ökar risken för röta och fula fläckar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Alltså stämningen går helt åt skogen när det blir fuktigt och kallt - men det kanske går tillbaka när den hamnar i rumstemperatur.
Det är värre med allt trä och så. Kyla och fukt kanske ökar risken för röta och fula fläckar

Ja, allt känns lite jobbigt. Det känns ju nästintill omöjligt också att bära ett fucking piano uppför en svängd trappa[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

Ja, allt känns lite jobbigt. Det känns ju nästintill omöjligt också att bära ett fucking piano uppför en svängd trappa[n]

Finns ingen bakväg? Kan inte plocka bort ben och dylikt?
Kanske borde kontakta någon som vet. Vet inte om filtar eller plast över är så bra - det kanske håller kvar fukten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Finns ingen bakväg? Kan inte plocka bort ben och dylikt?
Kanske borde kontakta någon som vet. Vet inte om filtar eller plast över är så bra - det kanske håller kvar fukten?

Njae, det blir nog svårt... Men ja, jag får ta tag i det här och lösa det på nåt sätt. Synd på ett ordentligt piano liksom, som jag dessutom fick gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

som jag dessutom fick gratis

Ja är det ett fint och ordentligt piano borde du verkligen ordna till det där. =/
Well, lycka till. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera