Aviseringar
Rensa alla

Nerv i nacken som gör så man svimmar?


Sonya
Ämnesstartare

Finns det en nerv i nackern som gör så mnan svimmar? hehe 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

VAFAN FRÅGA INTE OM GAMLA NINJA HEMLIGHETER PÅ NÄTET![mad]


   
SvaraCitera

Nej, det finns inte. Däremot finns det en nerv i armbågen som när den blir slagen på gör att hela underarmen somnar och halva handen.


   
SvaraCitera

Näe men man svimmar om man träffar halspulsådern relativt hårt på rätt ställe. Fast det är mer på halsen än nacken. Man får ett akut blodtrycksfall medan den "våg" som skapas av slaget jämnar ut sig. Å det är så pass länge att man normal svimmar av det.


   
SvaraCitera

Utspädaren:

Nej, det finns inte. Däremot finns det en nerv i armbågen som när den blir slagen på gör att hela underarmen somnar och halva handen.

Själv så har man fallit från cirka 2-3 meters höjd och landat på precis den nerven och krossade vänstra armbågen. Det dröjde cirka ett år innan känseln var helt återsställd.


   
SvaraCitera
sincan

Slå'na på hakan[tard]


   
SvaraCitera

Mattias94:

Själv så har man fallit från cirka 2-3 meters höjd och landat på precis den nerven och krossade vänstra armbågen. Det dröjde cirka ett år innan känseln var helt återsställd.

också faktiskt haft en olycka med knölen. vill inte vara för specifik men slutade med att armbågen svullnade upp till storleken av en halv avokado. den blev en spännande blålila färg också. även nu, ungefär 12 år senare, så är min högra kärringknöl överkänslig och jag kan inte sätta armbågen på ett bord t.ex. utan att den 'går av'

går ej upp mot din historia dock. RESPEKT MANNEN.


   
SvaraCitera

Jag kan tänka mig att alla på mellanstadiet borde ha sprungit runt och sövt varandra med små nackknäppningar om det nu hade varit så.


   
SvaraCitera

Sonya:

nackern

[cool][love][love]


   
SvaraCitera

nja vet inte men om du trycker på båda pulsarna vid halsen där typ med två fingrar och håller kvar typ 4.sek så tror jag att man kan svimma

dock nåt man inte ska göra på nån [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Experimentera inte med halspulsådern, man kan faktiskt dö [no-no]


   
SvaraCitera

ja vet 😀 tängte inte på det men ää det är inte not man ska tästa dräkt


   
SvaraCitera