Aviseringar
Rensa alla

Nervös i onödan? hjälp mig (förhållande)


Ämnesstartare

jag och min tjej har varit tillsammans i snart 5 månader och hon betyder allt för mej, och jag allt för henne vad vi förstår varandra, men på senare tid känns det som hon inte intresserat sig lika mycket i förhållandet. 

Anledning: Vissa saker jag kan säga får inte samma reaktion som förr då hon kan ha frågat varför etc, nu kan man få ett enkelt ''jasså'', eller ''jaha'' tillbaka. Jag tycker även hon har börjat stirra en del ut i tomma intet och fastnar med blicken väldigt ofta, hon vill fortfarande umgås lika mycket men hon blir inte lika ledsen om jag säger att jag inte kan. Jag frågar henne dagligen om det är något hon har på hjärtat men det är tydligen aldrig något och hon som sagt påstår att hon alltid gjort så. Jag som ser mig själv som väldigt känslig får självklart panik direkt och min hjärna ställer genast in sig på det värsta tänkbara som otrohet osv. 
Jag har pratat med henne och förklarat varför jag tycker och hur hennes beteende har förändrats, och hon svarar alltid att hon inte tycker det och att inget har förändrats. Hon säger att hon vill växa upp med mej, gifta sig, skaffa barn m.m. Uppskattar verkligen alla svar. Kan även tillägga

Min fråga till er är: är jag orolig i onödan? Blir alla förhållande såhär efter man varit nykär? ska jag oroa mig?
tack på förhand för svar.


   
Citera
time
 time

Hur gamla är ni? (med tanke på att ni pratat om äktenskap och barn osv)

Den nykära perioden håller inte särskilt länge, det är olika för alla, men sedan växer den där tokiga nyförälskade känslan bort och övergår ofta till något djupare och mer betydelsefullt. Det är inte alls ovanligt att den nykära känslan går över tidigare för en person i förhållandet medan den andra fortfarande är kvar i det stadiet, och som den som fortfarande är kvar i det nykära tänket kan jag bara råda dig att respektera henne! Tjata inte på henne, hon vill ju uppenbarligen vara med dig (annars hade hon inte varit det).

Det är bara bra om det nykära går över för då kan man börja bygga på det fina som kommer efter samtidigt som man får mer tid att landa tillbaka i sig själv igen. Det är inte hälsosamt att låta hela ens värld kretsa kring personen man är tillsammans med, så ta den extra tid du får när ni inte umgås och bygg på dina egna intressen! 


   
SvaraCitera

Låter som du inte har något att oroa dig för ni kan mycket väl bara ha kommit ur smekmånadsfasen 


   
SvaraCitera