Aviseringar
Rensa alla

Nervös inför gymnasiet


Ost_Byxor:

är jättenervös inför gymnasiet :(( gör ont i magen av att ens tänka på att träffa nya okända människor :(( någon mer som känt/känner lika? kommer spy dagen innan man börjar av nervositet :((

Jag minns att jag gick och var nervös hela den sommaren innan gymnasiet... men så mycket av oron var obefogad. Det är inte så jävla stor skillnad från högstadiet, inte till en början, tro mig. Oroa dig inte, det är bara onödigt.

Och ta tröst i tanken på att många fler säkerligen är lika nervösa 🙂


   
SvaraCitera

Ost_Byxor:

Ehum.. [shake]

Vad ska du gå?

Jaha, nej det är redan avklarat [cool]


   
SvaraCitera

Börjar snart på yrkeshögskola, ensam i en ny stad, men det brukar ordna sig.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var också nervös när jag började gymnasiet. Idag tycker jag att träffa nya människor är något av det roligaste som finns. Bara släng ut något ämne och se vad som händer. Det löser sig, tro mig.


   
SvaraCitera

Att börja gymnasiet är som att vara ny i fängelset. Alla som sett en fängelsefilm vet att tricket när man är ny är att slå den största jäveln man kan hitta i matsalen, helst på ett fult sätt så man garanterat får ner jäveln, på det sättet får du respekt och/eller rädsla från dina "skolkamrater".


   
SvaraCitera

Ost_Byxor:

någon mer som känt/känner lika? kommer spy dagen innan man börjar av nervositet :(([sad][tard]

Äh, det är inget att va nervös inför. Det ordnar sig nog [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ost_Byxor:

är jättenervös inför gymnasiet :(( gör ont i magen av att ens tänka på att träffa nya okända människor :(( någon mer som känt/känner lika? kommer spy dagen innan man börjar av nervositet

Jag kan försäkra dig om att det inte är något att oroa sig för. Det är ju nästan som att gå på högstadiet. Det är bara lite tuffare med läxorna.


   
SvaraCitera

Allting med gymnasiet kommer, sen blir det en magisk tid om man har något vett. ^^


   
SvaraCitera

Ja me .. Inte en jävel från min gamla skola kommer gå i min klass ... [cry]


   
SvaraCitera

är skiträdd, men har dock skaffat en storebror som ska gå i trean. tror inte det hjälper egentligen, är lika rädd ändå.

ingen jag direkt känner och är vän med ska gå där, bara massa såna som man har förutfattade idéer om, och som har förutfattade meningar om mig [sad] tror dock jag oroar mig för mycket.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

ingen jag direkt känner och är vän med ska gå där, bara massa såna som man har förutfattade idéer om, och som har förutfattade meningar om mig [sad] tror dock jag oroar mig för mycket.

Jag började i gymnasiet med bara en person jag kände, men efter typ första dan har man massa nya vänner, det kommer gå bra ska du se.


   
SvaraCitera

gymnasiet är oftast bättre än grundskolan [smile]


   
SvaraCitera

Känner ingen där jag ska börja, är dock inte orolig alls [smile]


   
SvaraCitera

Gymnasiet var mycket bättre än högstadiet, iallafall att börja.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag började i gymnasiet med bara en person jag kände, men efter typ första dan har man massa nya vänner, det kommer gå bra ska du se.

egentligen vet jag att ingen kommer bitas, jag oroar mig för att jag inte är så van vid att umgås med en majoritet killar, en erfarenhet som vore bra om man tänker vara ensam tjej i sin klass.
fast det är integ fara, det kommer gå bra.
Dold text: [cry]


   
SvaraCitera