Aviseringar
Rensa alla

Nescafe eller brygkaffe?


Smilen
Ämnesstartare

Jag tycker om Nescafe bättre, mer smak i det. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Inget


   
SvaraCitera

Jag kör mest riktigt bryggkaffe men ibland när jag inte orkar brygga så kör jag Gevalia Instant Mellanrost. Även det ett kaffe som man bara häller ner i kokande vatten.  

Gevalia_Instant_Medium_Roast.jpg


   
SvaraCitera

Gott bryggkaffe är göttigare än pulverkaffe, men om det inte är starkt som rävgift och pinfärskt så får det va.


   
SvaraCitera

man ska inte koka vatten när man gör kaffe, det gär kaffe bittert, så om ni gör snabbkaffe så stäng av innan vattnet börjar bubbla. 

man ska pressa/brygga kaffe, ej koka.


   
SvaraCitera

silver judas: man ska inte koka vatten när man gör kaffe, det gär kaffe bittert, så om ni gör snabbkaffe så stäng av innan vattnet börjar bubbla.

man ska pressa/brygga kaffe, ej koka.

Det där är väl en sanning med modifikation. Sant är att man inte ska brygga på kokande vatten men det är helt ok att låta vattnet koka upp först och sedan låta vattnet svalna några grader (ca 92 - 96 grader) innan man startar bryggningen.

Vad jag syftade på i mitt inlägg ovan är att det faktiskt finns vissa som bara tar varmvattnet direkt ur kranen och häller ner snabbkaffet i vilket naturligtvis är totalt fel. Kaffe ska göras på kokande vatten (ca 92 - 96 grader) medans däremot vissa elbryggare bara kommer upp i 81 grader vilket är alldeles för låg temp.

Tre av åtta kaffebryggare klarar inte kraven

TEST (PDF)


   
SvaraCitera

Fast mitt favoritkaffe är... 

kaffe-brygg-mellan-500g-maxwell-15789091

Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta   Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

Bryggkaffe alla gånger.

franskrost.jpg

Detta med skummad mjölk = kärlek.


   
SvaraCitera

Hemligheten med drickbart pulverkaffe är att köpa mörkrost och försluta förpackningen noga. 


   
SvaraCitera

Denna är bättre smakmässigt än komjölk.


   
SvaraCitera

22362_ikaffe_1_liter.jpg 
Denna smakar bättre än komjölk.


   
SvaraCitera

RespSize370x210
Man har ju vissa principer. Nescafé är mer kaffe för krigs och ransoneringstider än något man bör dricka i fredens norden.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Pulverkafää


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nescafe kommer inte på tal.

Möjligen vid situation som dazed beskriver, då det är för den rena överlevnaden.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Inget.


   
SvaraCitera