Aviseringar
Rensa alla

Ngn med skilda föräldrar?


Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Åtta

Jag känner ytterst få som inte har skilda föräldrar. Mina gjorde det när jag var typ 9-10. Självklart tyckte jag inte att det var så roligt just då, men nu i efterhand så tycker jag att det var det bästa som kunde hänt. Jag träffade min pappa oftare efter det, då han är säljare och reser väldigt mycket, eftersom han inte kunde förlita sig på att mamma var hemma och tog hand om mig och min bror. Min mamma gjorde en stor personlighetsförändring och blev en mycket roligare människa.

Så torka tårarna och sluta tramsa. Världen kommer inte att gå under.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar skilde sig när jag var sex år. Tog det väl rätt hårt då och tyckte att det var jättejobbigt att flytta emellan. Men skulle nu verkligen inte vilja att mina föräldrar skulle flytta ihop igen och ser skilsmässan som en rätt positiv sak.

För mig var det både positivt och negativt. Jag kom närmre min far och började så småningom bo där nästan hela tiden. Min pappas flickvän är en jättesnäll kvinna och vi fungerar bra ihop. Min mor och jag däremot gled bara ifrån varandra och jag har väl inte direkt trivits så bra i hennes nya familj.

Åtta:

Min mamma gjorde en stor personlighetsförändring och blev en mycket roligare människa.

Min mamma gjorde en stor personlighetsförändring och blev en mycket läskig människa.

Det finns ju en anledning till att dina föräldrar bestämt sig för att separera, försök se det så istället. Hade du föredragit att de fortsatte att bo ihop men var olyckliga och bråkade hela tiden framför att ha dem separerade och ganska så glada?


   
SvaraCitera

mickizmood:

Är det någon här med föräldrar som är skilda

ankzor:

tyckte det var skönt att de skiljde sig.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar skilde sig för åtta år sedan, jag var då 13 år. Det var förjävligt, jag hatade det. Eftersom att de jämt och ständigt bråkade så tänkte jag att det kanske skulle bli bra ändå, man skulle ju slippa all den skiten. Hade dock fel, människor kan bråka utan att bo under samma tak. Den dagen min pappa förlorade sin fru, förlorade även jag min mamma.
The End.


   
SvaraCitera

ankzor:

tyckte det var skönt att de skiljde sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa mina r de


   
SvaraCitera

Min är. Men istället för att vi barn flyttar mellan två ställen, är det föräldrarna som gör det! [wink]

Vad bra jag har det, då.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar är inte skilda, men antingen bråkar de eller så är de tysta. Det är alltid en obehaglig stämning hemma hos mig. En spänning mellan dem liksom. Inte trevligt alls.


   
SvaraCitera

Det finns ju liksom inget du kan göra.
Det är deras beslut, och om de inte älskar varandra längre är det ju den rätta saken att göra.
Det känns säkert förjävligt just nu, men det kommer att ordna sig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mickizmood:

Jag vet inte vad jag ska göra. Inte gråtit så mkt på länge. Är det någon här med föräldrar som är skilda eller ska skilja sig, jag orkar fan inte. Ngn som känner som jag?

Mina föräldrar skildes när jag var 4½ år. Inte särskilt kul, men nästan bättre att dom skiljs när barnet/barnen är små. Jag har inte ett enda minne av att Pappa & Mamma ens har levt ihop. Men det är så livet är, bättre att dom skiljs om det är nödvändigt, än att gå varandra på nerverna & hålla ut. Eller så skaffar man inga barn med någon man är osäker med. Tro fan att det är jobbigt med skilda föräldrar. ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tyckte mest det var skönt. Det löser sig, du vänjer dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min pappa flyttade till england när jag var 4eller5. Träffar honom inte ens en gång om året. Den enda kontakten jag har med honom är telefon varje söndag, men det känns ytterst fjuttigt. Jag vill bara att han ska flytta tillbaka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kände så som du gjorde me typ, fast de går över, oroa dig inte. allt slutade me att morsan stack utan att säga ngt så vet typ ej vart hon bor


   
SvaraCitera
Correh

mickizmood:

Är det någon här med föräldrar som är skilda

Skulle tippa på att hälften av alla på um har skilda föräldrar!
Jag med!


   
SvaraCitera