Aviseringar
Rensa alla

NHL top10 roliga och underbara händelser!


Ämnesstartare

Har samlat ihop en lista här med vad jag tycker är NHLs roligaste händelser de senaste decennierna.

10. Dominik Hasek vet nog inte vad han startar här. Tänk vad en liten handske kan ställe till med!

9. Hextall känner för lite hämnd efter en ful på-åkning från Chelios

8. Curtis Joseph gör nog en av NHLs snyggaste räddningar genom tiderna.

7. Har du någonsin sett en flygande målvat? Om inte, varsågod, här är Neil Little!

6. En klassisk fight mellan Patrick Roy och Mike Vernon

5. Torontos målvakt Cujo tappar greppet och vill diskutera lite.. och ja.. det ser ju rätt komiskt ut!

4. Alla vet att Patrick Roy är en slagskämpe.. bara det borde avråda Dominik Hasek från att totalt skämma ut sig xD

3. Detta är första gången och ända gången jag har sett en frivolt på is. Riktigt snyggt!

2. Garth Snow i Flyers visar att han verkligen är en retsticka. Se bara så sugen han är på att ge sig in i fighten. Och ja.. det får han ju tillslut.. mot andra keepern Shields.

1. Det må vara en av NHLs mest iscensatta fighter mellan Emery i Ottawa och Biron i Buffalo. Men den är underbar! Jag kanske känner så för att jag var på plats när det hände, men ändå.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Glömt bort vad spelarna heter men det är en spelare som tacklar till en annan vid sargen. Den som blir tacklad får spaghettiben och spelarna i båset fick hjälpa spelaren in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Glömt bort vad spelarna heter men det är en spelare som tacklar till en annan vid sargen.

Du menar Darcy Tuckers checking av Sami Kapanen i slutspelet 03-04 ? Han hade nog riktig tur att det inte blev något värre av den där smällen.

*edit* Video


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Curtis Joseph gör nog en av NHLs snyggaste räddningar genom tiderna.

Så sant riktigt Snyggt!

BTW ; tack för att du lade upp Videosen, as kul att kolla på ! [y] ( stavfel*)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

1.

[cool]

Nä men on topic; Hur vet du att det är iscenesatt? Vad tråkigt. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nä men on topic; Hur vet du att det är iscenesatt? Vad tråkigt. :/

Du ser ju på Emery hur han skrattar och bara gör det för showens skull.

Btw, moget att söka på sitt eget namn på forumet? haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många härliga filmer där och många fina minnen. Hextalls hämd är underbar. Och fighten mellan Roy och Vernon hade jag glömt, kul att se den igen! Tack!

Hoppas det är okej för dig att jag fyller på med några av mina favoriter de senaste åren:

Wallins självmål i öppet mål.

Dion Phaneuf blir lite smått förnedrad.

Okej, pucken studsar precis när han ska lägga in den så det ser väl roligare ut än vad det egentligen är men på nåt sätt så sammanfattar den där händelsen hela Stefans NHL-karriär. Stackarn hade alltid marginalerna emot sig.

Relativt nya händelser allihopa så alla som följer NHL har väl sett dem i något sammanhang de senaste åren men kul är de!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Han hade nog riktig tur att det inte blev något värre av den där smällen.

Den jag menade.[party]


   
SvaraCitera

Hockey är ju underbart kul, och tänk vad mycket det bidrar till samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Hoppas det är okej för dig att jag fyller på med några av mina favoriter de senaste åren:

Självfallet! Alla får posta sina favoriter!

davvelito:

Den jag menade.[party]

Om du har tid och ork får du gärna posta några höjdpunkter som du tycker är värda att se!

mastodontfilmsMats:

Hockey är ju underbart kul, och tänk vad mycket det bidrar till samhället

Det bidrar väldigt mycket till samhället i länder där ishockey är stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ingen direkt koll på höjdpunkter från NHL[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Todd , Todd ,Todd ....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Du ser ju på Emery hur han skrattar och bara gör det för showens skull.

Han kan väl garva iaf? Har du aldrig sett två st bråka på riktigt fast en bara asgarvar medans den andra är assur?

Diabolus:

Btw, moget att söka på sitt eget namn på forumet? haha!

Vem gör inte. ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Han kan väl garva iaf? Har du aldrig sett två st bråka på riktigt fast en bara asgarvar medans den andra är assur?

Klart han kan. Men hur många hockeymatcher har du sett där målvakterna åka från sina kassar, skrattar, och sedan slåss? [surprised] Jag har kanske missat nått!

emery:

Vem gör inte. ;P

Jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Men hur många hockeymatcher har du sett där målvakterna åka från sina kassar, skrattar, och sedan slåss?

Fick ju se det nu![mad]
Allt måste inte vara fake hela tiden.

Diabolus:

Jag..

Noticed.


   
SvaraCitera