Aviseringar
Rensa alla

Ni andra som har råttor


Gör som min kompis mamma, ta råttan när ingen ser och avliva stackarn hos närmaste veterinär. Därefter köper du en ny som inte tuggar runt.

Mr. Bean kommer alltid vara saknad [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

what? mina råttor tuggade aldrig på sladdar[shake]
men däremot gjorde mina kaniner det.

De började typ när jag möblerade om. :S Mus-sladden till stationära datorn fick de visst i sig också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

De började typ när jag möblerade om. :S Mus-sladden till stationära datorn fick de visst i sig också.

okey[sad]
men mina råttor nosade i hållen på uttagarna så.
blev skit skraj då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hålen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Do doödar dem! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

okey[sad]
men mina råttor nosade i hållen på uttagarna så.
blev skit skraj då.

Har tejpat upp och så omkring sladdarna de gillar, få se om det räcker eller om de sätter tänderna i en strömsladd och grillas. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Har tejpat upp och så omkring sladdarna de gillar,

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Hur får ni dem att sluta tugga i sig era ethernet-kablar?

Råttor är smarta djur. När du lägger märke till att de biter så säger du åt dem som du skulle fya en hund. Jag brukar höja rösten och säga "Aj Ike!", "Fy Dexter", "Nej råttjävel!".

De har tuggat upp saker som är värdigt betydelsefylla för mig, som foton, min fin väska och favoritböcker... [sad]


   
SvaraCitera

Har du provat att ha dem i en bur utan ethernet-kablar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Hur får ni dem att sluta tugga i sig era ethernet-kablar?

OCKSÅ: Se till att råttorna är mätta och att de är aktiverade. Anledningen varför råtter gnagar på saker är för att de antingen är hungriga eller uttråkade. Se också till att de har något i buren att bita på så de har något att vässa tänderna, som de tenderar att göra lite fan jämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

OCKSÅ: Se till att råttorna är mätta och att de är aktiverade. Anledningen varför råtter gnagar på saker är för att de antingen är hungriga eller uttråkade. Se också till att de har något i buren att bita på så de har något att vässa tänderna, som de tenderar att göra lite fan jämt.

De har mat och vatten konstant och det enda de gör är att springa runt och leka och jävlas med en. [n] De har tyger och äggkartonger och sånt att gnaga på, något annat man borde slänga in åt dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

De har mat och vatten konstant och det enda de gör är att springa runt och leka och jävlas med en. [n] De har tyger och äggkartonger och sånt att gnaga på, något annat man borde slänga in åt dem?

Bra så 🙂 Ja du kan ju köpa en liten gnagar-stång. [cute]


   
SvaraCitera
Zsasz

respons:

Hur får ni dem att sluta tugga i sig era ethernet-kablar?

Föder upp råttor, kan säga att jag har aldrig haft det problemet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera