Aviseringar
Rensa alla

Ni ateister är helt oresonliga.


Ämnesstartare

Du har uppenbarligen ingen aning om vad religion handlar om (gissa vad, det är inte synonymt med kristendom!) så skapa inte idiottrådar, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har uppenbarligen ingen aning om vad religion handlar om (gissa vad, det är inte synonymt med kristendom!) så skapa inte idiottrådar, tack.

Oj förlåt, jag menade att kristendomen va fel.
Din religion.. uhm.. svårt och gissa då det har funnits miljoner men tar nån som finns i vår tid..
Islam? är såklart rätt! 🙂

Enjoy ur 72 virgins mate!

Sluta vara en religiös idiot och ändra allt så att det passar.
Jag har ingen aning om vad religion handlar om, jag vet EXAKT vad det handlar om, det står på din toa rulle, bibel, koran, toran, eller vafan du nu dyrkar..

Det som står där är det som det är. Sluta ändra bara för att det ska vara lättare att förklara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha ANGELIZE. Jag läste din andra tråd om att Halalkött är idiotiskt och att djur får lida.

Nämen oj?! vad det inte du som sa att Religion inte skadat nån och jag bara ska låta det vara?

Once again säger religion emot sig själv.
Idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Islam? är såklart rätt! 🙂

Nej, fel.

AutoBahnare:

Enjoy ur 72 virgins mate!

Jag är kvinna, fel igen.

AutoBahnare:

Sluta vara en religiös idiot och ändra allt så att det passar.

Vilket jag inte heller gör, så ytterligare ett fel.

AutoBahnare:

Jag har ingen aning om vad religion handlar om, jag vet EXAKT vad det handlar om, det står på din toa rulle, bibel, koran, toran, eller vafan du nu dyrkar..

Nej, det har du inte. Fel igen.

AutoBahnare:

Det som står där är det som det är. Sluta ändra bara för att det ska vara lättare att förklara.

Vilket jag inte heller gör, och det finns mängder av religioner som helt saknar både heliga skrifter och gudafigurer, så... nämnde jag att du har fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, fel.

mediakatt:

Jag är kvinna, fel igen.

mediakatt:

Vilket jag inte heller gör, så ytterligare ett fel.

mediakatt:

Nej, det har du inte. Fel igen.

mediakatt:

Vilket jag inte heller gör, och det finns mängder av religioner som helt saknar både heliga skrifter och gudafigurer, så... nämnde jag att du har fel?

Nämen!?
Jag trodde att du skulle va den första religiösa personen som svarade med något intellektuellt och rationellt som skulle få mig att bli religiös. Attans det blev bara ett "JAG HAR RÄTT DU HAR FEL" igen..

aja nästa gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Är du efterbliven? Jag skrev att så länge en människas tro inte går ut på att skada någon annan så ska man låta den tro på vad fan den vill.

Aa du har rätt. Säg JA till abort sålänge ingen gör abort!

RELIGION SKADAR FOLK, thats the whole point you mentally challenged imbecil.

Religion används HELA TIDEN som ett maktredskap.

Bara naiva idioter som tror att religion är fridfullt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Fejk.

Va..?

Iaf jag håller med dig om halal, men samma gäller allt annat som är kopplat till religion. Men ja halal speciellt, djurplågeri e bland de värsta som finns.

Men antingen väljer du att vara en religiös idiot men då får du följa det till punkten och du behöver inte kunna debattera att du har rätt men du ska fan i mig stena varenda bög du ser och alla andra idiotiska saker i bibeln eller vilken fan religion du väljer.
Eller så väljer du att vara normal och kunna leva ditt liv utan att vara kedjad till en sagobok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag bli troende så får det bli efter döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får jag fråga dig en sak? Vad är det som har hänt? Jag menar, vad skapar det här stora hatet hos dig? Jag förstår inte hur du orkar irritera dig på något som inte ens har med dig att göra. Vill en människa tro på något så varför inte? Så länge det inte skadar någon annan, som sagt.

Du känns bara så otroligt omogen, du kanske känner dig cool som går runt och slänger ur dig att du hatar alla sorts religioner? Skaffa dig ett liv istället och lägg din energi på annat...

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Vad är det för bra med att det inte finns en gud? Gillar ni verkligen ideén med att ni bara dör och inget mer med det? Är det inte skönt att ha ett "safety-net" så att ni inte behöver vara rädda?

I ärlighetens namn så bryr jag mig inte, är nöjd med att vara helt ovetandes.

Tycker folk borde unna sig den lyxen lite oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Får jag fråga dig en sak? Vad är det som har hänt? Jag menar, vad skapar det här stora hatet hos dig? Jag förstår inte hur du orkar irritera dig på något som inte ens har med dig att göra. Vill en människa tro på något så varför inte? Så länge det inte skadar någon annan, som sagt.

Angelize:

Du känns bara så otroligt omogen, du kanske känner dig cool som går runt och slänger ur dig att du hatar alla sorts religioner? Skaffa dig ett liv istället och lägg din energi på annat...

Va? Sluta missa hela poängen din låg IQ människa. Mitt liv påverkas av religion, vart jag än går så måste jag anpassa mig efter religion, I skolan måste jag göra på rätt sätt för att den enda religiösa juden i skolan går i min klass och varje gång jag väljer att redovisa något vetenskapligt måste jag göra det med en lucka åt religion och Politik är in nästlat med religion.

Folk spränger tunnelbanor pga religion folk spränger hus pga religion religiösa grupper krigar mot varandra pga religion
Länder dödar varandra pga religion.
Djur plågas som du sa pga religion.
Jag blev skickad till rektorn när jag gick i Gymnasiet för att jag inte ville jobba för att ge pengar till någon kristen organisation.
Min hela släkt blev massakerad och slaktad pga religion, min farfar fick halsen avskuren medans min brorsa fick kolla på
Min morbror fick örat avskuret pga religion.
Min familj flydde landet pga religion
Och påvägen dog 2 familjemedlemmar pga religion
Min Farmor höll mig som bäbis i armarna medans hon förblödde pga religion.

Och du undrar va FAN religion har gjort mig?

Sluta vara skyddad i din lilla omvärld och kolla dig runt.


   
SvaraCitera

Sämsta trollet ever, eller så är du bara otroligt pantad.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det som stör mig mest är att om allt det som jag listade upp hände för något relevant eller på något sätt relevant till något som finns så hade det varit annorlunda.

Men allt hände för att några vill så GÄRNA tro på något som har sååå många brister och fel att en groda kan se att den inte kan vara sant.
Bara för att ni ska känna er säkra å fina att lilla gud över er tar hand om er 🙂

ALLT på grund av en jävla Sagobok...

Man made God out of Ignorance and Fear.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, okej, jag har i alla fall inte råkat illa ut pga någon slags religion. Fan vad jag tycker synd om människor som drar alla över en kam.

Och du borde sluta skylla på religionen och se människan för vad den egentligen är, alla kan inte vara goda. Det finns onda människor men inte fan är det pga en religion.

All tro går inte ut på att skada andra. Bara för att du upplevt baksidorna med religioner så betyder inte det att det finns ljusa sidor. Sök hjälp, det kan inte vara så lätt att gå runt och känna hat och irritation hela tiden...


   
SvaraCitera