Aviseringar
Rensa alla

Ni kan börja kalla mig för Plank-legenden


Ämnesstartare

kukoxo: med rätt attityd går det!

Och rätt personlighet et cetera. Fast det gäller väl typ allt.

kukoxo: hahah 🙁 usch

Varför usch?


   
SvaraCitera

Minns när jag var yngre och åkte fast en gång. Försökte låtsas att jag var från ett annat land och inte kunde så bra svenska, så visade det sig att en av de som tagit fast mig var från det landet. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
Minns när jag var yngre och åkte fast en gång. Försökte låtsas att jag var från ett annat land och inte kunde så bra svenska, så visade det sig att en av de som tagit fast mig var från det landet. 🙁

vilket land sa du? 
har på fyllan sagt no english no swedish för att undvika något. minns ej vad det var, krogvakt kanske. åh så skämmigt när man tänker på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Varför usch?

att behandlas utifrån det. 


   
SvaraCitera

kukoxo:

vilket land sa du? 
har på fyllan sagt no english no swedish för att undvika något. minns ej vad det var, krogvakt kanske. åh så skämmigt när man tänker på det

Minns inte ens, det var flera år sedan. De lät mig gå i alla fall. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: att behandlas utifrån det.

Ah, jo, det är ju strunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skällde ut en kille igår för att han försökte gå bakom mig i tunnelbanespärren. Värsta jag vet, folk får köpa sina egna jävla busskort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Skällde ut en kille igår för att han försökte gå bakom mig i tunnelbanespärren. Värsta jag vet, folk får köpa sina egna jävla busskort.

vad hade du förlorat på att låta honom gå förbi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: vad hade du förlorat på att låta honom gå förbi?

Ett problem som går i flera led och kanske slutar upp med att ingen av dem kan köra buss/kollektivtrafik nå mer eller bara försämrad service.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Ett problem som går i flera led och kanske slutar upp med att ingen av dem kan köra buss/kollektivtrafik nå mer eller bara försämrad service.

företag förlorar inte några större summor på plankning direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

vad hade du förlorat på att låta honom gå förbi?

Ingenting men varför ska jag betala för andras resor? Visst om det är någon jag känner eller om personen ifråga frågar innan men att bara helt plötsligt ha någon som trycker upp sig mot min rumpa är sjukligt irriterande och jag som går med lurar på blir lika rädd varje gång. 

kukoxo:

företag förlorar inte några större summor på plankning direkt.

Jodå, det blir stora summor som SL hade kunnat dra in på alla de som plankar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: företag förlorar inte några större summor på plankning direkt.

Om du kommer undan med det innebär att du också inspirerar andra till att göra samma sak. Och desto fler som gör det desto mindre intäkter får företagen, vilket leder till försämrad service som jag sa (indragna busstider, färre linjer). Tror inte det kan gå så långt att det stoppar helt och hållet men det är den logiska konsekvensen om företaget inte får resurser nog att upprätthålla sina linjer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ingenting men varför ska jag betala för andras resor? V

du betalar inte någon  extra krona för att någon går bakom dig,  och du drabbas inte heller av det
låter sjukt egoistiskt att man är rädd att låta någon gå bakom en för att man själv har betalat. du har absolut ingenting att förlora på det

Fingerprints: Jodå, det blir stora summor som SL hade kunnat dra in på alla de som plankar.

nej, såpass många plankar inte att sl kommer gå i konkurs. de tjänar mer på det tänkandet du har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda jag kan tänka på är vilket sjukt löjligt ord det där är Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: du betalar inte någon  extra krona för att någon går bakom dig,  och du drabbas inte heller av det
låter sjukt egoistiskt att man är rädd att låta någon gå bakom en för att man själv har betalat. du har absolut ingenting att förlora på det

Så jag ska bara "åååh men javisst" när någon helt plötsligt bokstavligen springer in i mig och trycker sig på mig utan att varken fråga eller tacka? Nä, tack. 

kukoxo: nej, såpass många plankar inte att sl kommer gå i konkurs. de tjänar mer på det tänkandet du har

Sa inte konkurs, haha men förlorar pengar på det gör de såklart. 


   
SvaraCitera