Aviseringar
Rensa alla

Ni med ADD läs här!!


Ämnesstartare

Tjena alla ute i cyberspace! Jag startar upp direkt och pratar om min ny diagnostiserade ADD som tar allt för stor plats i mitt liv. Det känns som att jag går lätt vilsen i mig själv. Vem är egentligen jag och vad är sjukdomen... Det finns så otroligt många symtom som diagnosen har, och hela mitt liv har jag gått runt och tänkt att det har varit min personlighet.. Känns som en taskig "jag försöker hitta mig själv" kris som man hade när man var 13, fast nu är jag snart 18 år och börjar bli less all ångest och alla livsfrågor som aldrig blir besvarade... Kan någon där ute bara berätta hur era liv med ADD/ADHD är, kanske skicka iväg nåt tips på hur man överlever i ett tråkigt svenskt samhälle när man är ung och kaosartad?
Tack på förhand!!
/Orutinerad flicka..


   
Citera

Har en kompis som har ADD, han läser juristprogrammet och det går bra för honom. Det är inget man märker men han säger att han har haft väldigt svårt för att kunna koncentrera sig tills nyligen då han började jobba mer på det. Det är klart att symptomen skiljer sig väldigt mycket åt men enligt honom var han ett praktexempel, och ändå hade jag ingen aning om det förrän han sa det. 

Angående vad som är dig och vad som är sjukdomen så är ju sjukdomen en del av dig som allt annat skulle jag säga, och det är absolut inget fel med det. Alla fungerar på olika vis och det är helt enkelt så du fungerar, och det är något som gör dig unik. Visserligen kanske du måste kämpa mer med dig själv än de flesta, men det är bara något som gör dig starkare än andra.


   
SvaraCitera

Har inga råd då jag inte vågat låta någon diagnosticera mig än, men lycka till med allt. Mitt bästa tips är att lära känna sig själv och sin sjukdom väl, då ska nog livet flyta på väldigt bra tillslut. Och tveka inte att ta hjälp när det behövs, det behöver vi alla ibland, diagnos eller ej. 


   
SvaraCitera

Misstänker att en bekant till mig har ADD, har försökt att få hen till ett besök hos doktorn och eventuell utredning.. Snart kanske hen går med på det. 


   
SvaraCitera

Bror...jag är 22 och har inte hittat min identitet än! Visst jag har idoler som inspirerar och vägleder mig, men jag vill inte vara exakt som en viss person, jag vill forma en egen.

Hursomhelst även om du fått diagnosen ADD ska du inte låta det trycka ner dig! Det är inget funktionshinder det är inte ens en sjukdom...det kan vara en välsignelse du måste bara lära dig utnyttja din ADD till din fördel.

Personligen misstänker jag att jag har ADHD. Jag är trevlig mot folk och kan uppföra mig men blir jag provocerad...ja då blir jag riktigt förbannad.


   
SvaraCitera

Men mer eller mindre alla har ADD/ADHD. Tror vemsomhelst kan få diagnosen, och många blir nog feldiagnostiserade för det krävs extremt noggrann undersökning.


   
SvaraCitera
Seydel

Jag har själv ADD och det som brukar dämpa den ångest artade känslan för mig är att skriva dikter och noveller.

Jag tror det är väldigt viktig för oss att hitta en hobby, annars rekommenderar jag att åka på en oplanerad resa genom Sverige själv jag hittade verkligen mig själv då


   
SvaraCitera