Aviseringar
Rensa alla

Ni med dreads, igen


Ämnesstartare

Öööhm...Det är så att min s.k dreads tycker om att para sig med varandra i min hårbotten så jag måste slita isär dem. Det dröjer dock inte länge innan de är tillbaka på varandra så jag funderar på att smeta in bivax.

Nu är det så att jag har läst på hemsidor. På EXTEND, salongen i stockholm, så säger de att det är en myt att vaxet möglar så jag litar på dem. Jag har heller inte hittat någon sida som nämner att det kladdar av sig på kudden och att man måste sova med en nattmössa.

...Vart ville jag komma nu då..

hmm...

Juste. Är det någon av er som faktiskt har använt bivax i håret? Gick det bra och är det någon som vet hur man gör och vart man får tag på det? (tänkte kolla in hälsobutiken, det låter logiskt).


   
Citera
Ämnesstartare

INGET DJÄVLA VAX FÖR FAN FÖR I HELVETES DJÄVLA ANVÄND INGET VAX DJÄVLA fan öhh

INGET VAX [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

INGET DJÄVLA VAX FÖR FAN FÖR I HELVETES DJÄVLA ANVÄND INGET VAX DJÄVLA fan öhh

Men jag vil att frizzet ska lägga sig samt att det inte ska klibba ihop sig med varandra längst in[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreads kräver en viss nivå av THC i kroppen, du har rökt på för lite. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste "bilvax"[shake]

Dreads är inte särskilt hygieniskt, de går inte att få ordentligt rena och luktar illa[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men jag vil att frizzet ska lägga sig samt att det inte ska klibba ihop sig med varandra längst in[mad]

Frizzet lägger sig inte och de kommer alltid att klibba ihop sig med varandra längst in.

lika bra att du slutar bry dig, dessutom ser dreads utan frizz och klibb konstiga och fula ut

[y]

isola:

Dreads är inte särskilt hygieniskt, de går inte att få ordentligt rena och luktar illa[sad]

Jo
Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Dreads kräver en viss nivå av THC i kroppen, du har rökt på för lite.

En gång borde räcka[no-no]

isola:

Dreads är inte särskilt hygieniskt, de går inte att få ordentligt rena och luktar illa

"ok"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Klorofyl:

lika bra att du slutar bry dig, dessutom ser dreads utan frizz och klibb konstiga och fula ut

Det okej håller jag med om. Såg också en annan hemsida där han använder kemikalier. De såg bättre ut fast kemikalier låter inte så bra för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

En gång borde räcka

Alla personer med riktig awesome dreads brukar detta kontinuerligt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Alla personer med riktig awesome dreads brukar detta kontinuerligt.

Men jag har inte kommit dit än[no-no] Det har bara gått någon vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men jag har inte kommit dit än Det har bara gått någon vecka.

So smoke girl! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar att slita isär [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Jo

Nej, inte de håret som är längst in i dreadsen(?)
Många fixar ju sina dreads genom att skita i hygienen under lång tid, det är faktiskt riktigt vidrigt.[shake][shake]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Det dröjer dock inte länge innan de är tillbaka på varandra så jag funderar på att smeta in bivax.

Låt bli vaxet. Det är inte en myt att det kan mögla. Dock är det inte vaxet som möglar utan vaxets förmåga att låsa inne vatten i dreadsen som sedan gör så att div. damm och annat gött som fastnar i vaxet möglar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Många fixar ju sina dreads genom att skita i hygienen under lång tid, det är faktiskt riktigt vidrigt.

Nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Nej?

klart det är vidrigt[bigsmile]


   
SvaraCitera