Aviseringar
Rensa alla

Ni med kondylom (SERIÖST)


Fan, tänk om JAG har kondylom? [shake]
Jag har haft otäcka utslag, som ett öppet sår som svider JUST NÄR JAG HAR MENS BARA![tard]


   
SvaraCitera

Jag har haft det och mina utslag gick bort efter två-tre månader. Har nu pojkvän och han vet om att jag har/haft det och hittills har ingenting märkts på honom. Men å andra sidan kan man ha det utan att man ser det, och så kan det vara livet ut enligt Ungdomsmottagning i Göteborg.[smile]


   
SvaraCitera

inglorius:

Hört att vårtorna går bort om man har oskyddat sex med en oskuld

Stämmer. Har funkat för flera av mina kompisar.


   
SvaraCitera

isola:

Kotchitotchi: läs på lite på ungdomsmottagningen så skall du se att det går att få bort.
Pinsamt att du är 20 bast och inte vet att kondylom alltid finns kvar. Skärpning!

Pinsamt att jag sa att du skulle gå in på UMO o läsa innan du kommer med dina spydiga kommentarer, detta är taget direkt från UMO hemsida läs o förstå

Har man kondylom brukar man också få ta prov för att se om man har någon annan könssjukdom. Om man har haft oskyddat sex kan man till exempel ha klamydia utan att utan att veta om det eftersom det är vanligt att man inte få några symtom av klamydia. Kondylomvårtorna kan behandlas genom att man stryker medicin på dem. Medicinen är receptbelagda och måste skrivas ut av läkare. Om man använder medicinen rätt försvinner vårtorna för de flesta inom en månad. Andra sätt att behandla vårtorna är att någon skär, fryser eller bränner bort dem. Det är vanligt att vårtorna kommer tillbaka även om man har behandlat dem. Det beror på att viruset finns kvar i kroppen även om vårtorna försvinner. Efter ett tag tar kroppens eget immunsystem hand om viruset så att det försvinner.


   
SvaraCitera

Kotchitotchi:

Efter ett tag tar kroppens eget immunsystem hand om viruset så att det försvinner.

​Eftersom viruset finns kvar i kroppen blabla
Då det inte finns några laboratorietester som visar om man har viruset eller inte så är det svårt att se om viruset är kvar hela livet, men då man får åtskilliga återfall av kondylomvårtor genom hela livet så antas det att det ligger där latent.
[smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

kondylom sitter väl kvar hela livet typ? eller var det dedär andra?


   
SvaraCitera

Kotchitotchi:

Efter ett tag tar kroppens eget immunsystem hand om viruset så att det försvinner.

Många virus försvinner aldrig ur kroppen och Kondylom är ett av de, tillsammans med Herpes och HIV. Lär skolbarn sig inget nuförtiden? [shake]


   
SvaraCitera