Aviseringar
Rensa alla

Ni med kraftig ångest


Ämnesstartare

Tözen:

Nej,klarar inte av att prata med folk som kan skriva ut sånt,klarar inte av att prata om mina problem irl,bryter ihop,känner mig klen,generad etc etc. Har tagit hand om min egna ångest och suicidaltankar sen jag va ca 10 år.

Hoppas du klarar av det någon dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Hoppas du klarar av det någon dag.

jag kan inte förneka att jag både behöver antideppressiva och sömnmedel,och om man ser på vilken skillnad neråt jag mått på bara den senaste veckan så skulle jag nog helst aldrig bli lämnad ensam.Men för envis/stolt/skämms så mycke över hur jag mår irl så jag vågar inte gå och prata med nån igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Men för envis/stolt/skämms så mycke över hur jag mår irl så jag vågar inte gå och prata med nån igen.

Det är nog värt det ifrågan om att överleva. Finns ingenting att skämmas över ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Det är nog värt det ifrågan om att överleva. Finns ingenting att skämmas över ens.

har man ingen lust att överleva så känns d inte värt att få tabletter som får en att lida och stå ut längre?dock kan d va bra att få så man kan ta en överdos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Sen att jag skakar som om jag fått ett jäkla epilepsianfall

Precis det där har jag också känt, det är så jävla läskigt.. Känns som om det bara slutar när man blir utmattad & nerverna inte orkar rycka mer. Som tur är har det bara hänt mig 1 gång [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

har man ingen lust att överleva så känns d inte värt att få tabletter som får en att lida och stå ut längre?dock kan d va bra att få så man kan ta en överdos.

men ändå lever du nu, lika bra att göra det drägligt.


   
SvaraCitera

Jag har också upplevt skakningar, svårt att fokusera med blicken och jag kan bli paranoid. Jag blev livrädd för min lägenhet en gång, helt utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag blev livrädd för min lägenhet en gång, helt utan anledning.

Vad gjorde du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

vad är det mest udda ni har upplevt under riktigt kraftig ångest?

jag kan få en typ av utomstående känsla, som att jag kliver ur min kropp och ser mig själv sittandes på golvet och böla utan att kunna göra något. Vid vissa tillfällen har jag fått "blackout" och försvunnit i ca 1timme eller så.

Lider av ångest dagligen och lärt mig hantera den vanliga ångesten på ett bra sätt tycker jag. Såpass bra att jag funkar att leva iaf.

Min panikångest däremot kan göra mig apatisk, skräckslagen, ge mig hallucinationer etc. Har provat olika preparat, inget har funkat hittills.

Sen har jag andra åkommor som är värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

Min panikångest däremot kan göra mig apatisk, skräckslagen, ge mig hallucinationer etc. Har provat olika preparat, inget har funkat hittills.

Säker på att det enbart handlar om panikångest då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Säker på att det enbart handlar om panikångest då?

Det är panikångest som är den utlösande faktorn i det hela iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

Det är panikångest som är den utlösande faktorn i det hela iaf..

Okej


   
SvaraCitera

Det sjukaste jag gjort var när jag var ute och gick och var sjukt rädd för att gå förbi en människa/människor när jag gick vid järnvägen. Det var kolsvart ute och det enda jag ville var att inte gå förbi nån, så jag klättrade istället upp upp bakom en lerig kulle för att de inte skulle se mig och halkade tillslut in i en häck och satt där en halvtimme. Det var inte nice. [smile]


   
SvaraCitera

Spänner hela kroppen , andas tungt och snabbt , tixxar med ögonen , skakar (ibland)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallisar


   
SvaraCitera