Forumet - Ni som äger Saab KOLLA HIT!

Ni som äger Saab KOLLA HIT!

546 0 11
Hej! Min pojkvän har köpt ny bil en vw Vento som han blev (tvingade) att köpa av sin pappa om ni int vet hur fula dom bilarna är så får ni en liten bild av mig 
VW_Vento_front_20071212.jpg
okej överdrev lite med fula men inte så vackra är väll ordet aja över till poängen. Han blev tvingad av sin pappa att köpa bilen som kostade 8 000 kr som väldigt väldigt mycket överpris på en så ful ***** bil ... och vi hade kollat på en jätte fin Saab 9000 turbo chiptrim som hade haft 5 ägare ... MEN NEJ SAAB VAR FULA OCH SKIT BILAR ... har aldrig ägt en Saab så jag vet inte det jag vet är att Turbon brukar gå på dom sen vet jag inget mer 
meningen med tråden är att jag vill veta mer om (Saabs skavanker)
SAAB är en av världens bilar som rent produktionsmässigt har gått i graven men som fortfarande går att köpa begagnad. Hjärta  De mest intressanta modellerna är: 

9-5 med 2,3t motor
9-5 med vanlig 2,0t motor är också ok
9-3 samtliga modeller är helt ok

Samt de äldre 900 och 9000 förstås. Välj en bil med låga mil på mätaren och få tidigare ägare. Håll dig borta från långmilare dvs med massor av mil på mätaren samt bilar som haft många ägare. 

Antalet mil och antalet ägare får du fram genom att knacka in bilens registreringsnummer på:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Spana också in:

Det skulle naturligtvis stått... SAAB är en av världens BÄSTA bilar som rent produktionsmässigt har gått i graven men som fortfarande går att köpa begagnad. Hjärta

Sorry  Rodnar

Btw, byt pojkvän! En kille som är så lättlurad så han går på sin farsas råd att köpa en gammal VW Vento (kärringbil) är inte mycket att ha när åskan går.  Glad   Mycket glad   Skadeglädje   Tumme ned
Är fortfarande intresserad av att få reda på vilken prisklass bilen ska ligga i samt vilken modell TS söker.

Grovan: Turboras är allmänt känt...
Detta gäller främst 9-5 2,0t motorn årsmodell 1998 - 2002 på grund av tillverkningsfel vad beträffar bristfällig vevhusventillation som både kunde orsaka just turboras liksom totalt motorras på grund av nedsliten/förslappad kamaxelkedja. Mycket beroende på att SAAB rekommenderade så långa motoroljebytesintervaller som 3.000 mil. Mer lämpligt är var 1.000 mil och att använda Mobil 1 New Life 0W-40.
För övrigt... troligen alla gamla 9-5 2,0t 1998 - 2002 som fortfarande rullar har uppdaterad vevhusventillation. Mao - mycket bra bil för löjligt lite pengar.
Turbon rent allmänt var väl ingen evighetsmaskin utan håller knappa 20.000 mil. En ny kostar 4.000 kronor bos BILTEMA.