Aviseringar
Rensa alla

Ni som äger Saab KOLLA HIT!


Ämnesstartare

Hej! Min pojkvän har köpt ny bil en vw Vento som han blev (tvingade) att köpa av sin pappa om ni int vet hur fula dom bilarna är så får ni en liten bild av mig 
VW_Vento_front_20071212.jpg
okej överdrev lite med fula men inte så vackra är väll ordet aja över till poängen. Han blev tvingad av sin pappa att köpa bilen som kostade 8 000 kr som väldigt väldigt mycket överpris på en så ful ***** bil ... och vi hade kollat på en jätte fin Saab 9000 turbo chiptrim som hade haft 5 ägare ... MEN NEJ SAAB VAR FULA OCH SKIT BILAR ... har aldrig ägt en Saab så jag vet inte det jag vet är att Turbon brukar gå på dom sen vet jag inget mer 
meningen med tråden är att jag vill veta mer om (Saabs skavanker)


   
Citera
Kudhos

En skavank är väl att saab inte riktigt finns kvar. Annarsöh


   
SvaraCitera

Storknullaren : chiptrim

for_fucks_sake_jimmy_carr.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAAB är en av världens bilar som rent produktionsmässigt har gått i graven men som fortfarande går att köpa begagnad. Hjärta  De mest intressanta modellerna är: 

9-5 med 2,3t motor
9-5 med vanlig 2,0t motor är också ok
9-3 samtliga modeller är helt ok

Samt de äldre 900 och 9000 förstås. Välj en bil med låga mil på mätaren och få tidigare ägare. Håll dig borta från långmilare dvs med massor av mil på mätaren samt bilar som haft många ägare. 

Antalet mil och antalet ägare får du fram genom att knacka in bilens registreringsnummer på:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla Saabs är ju apfula


   
SvaraCitera
Turbo

Köper din pojkvän en ny bil varje vecka eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle naturligtvis stått... SAAB är en av världens BÄSTA bilar som rent produktionsmässigt har gått i graven men som fortfarande går att köpa begagnad. Hjärta

Sorry  Rodnar

Btw, byt pojkvän! En kille som är så lättlurad så han går på sin farsas råd att köpa en gammal VW Vento (kärringbil) är inte mycket att ha när åskan går.  Glad   Mycket glad   Skadeglädje   Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter: (kärringbil)

öh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turboras är allmänt känt... finns mängder modellrelaterade problem - googla så hamnar du på olika trådar i bilforum som behandlar skrotbilarna. 

Vill dock ha en 9000.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venton är generellt möe mer pålitligare än 9000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: öh

Jag skiljer alltså på tjejbil dvs en bil för en tjej mellan säg 18 - 40 år och en kärringbil dvs en bil för en kvinna mellan 40 - 80 år vars barn har flyttat hemifrån och man har skiljt sig och träffat en yngre sexbomb.   Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är fortfarande intresserad av att få reda på vilken prisklass bilen ska ligga i samt vilken modell TS söker.

Grovan: Turboras är allmänt känt...

Detta gäller främst 9-5 2,0t motorn årsmodell 1998 - 2002 på grund av tillverkningsfel vad beträffar bristfällig vevhusventillation som både kunde orsaka just turboras liksom totalt motorras på grund av nedsliten/förslappad kamaxelkedja. Mycket beroende på att SAAB rekommenderade så långa motoroljebytesintervaller som 3.000 mil. Mer lämpligt är var 1.000 mil och att använda Mobil 1 New Life 0W-40.
För övrigt... troligen alla gamla 9-5 2,0t 1998 - 2002 som fortfarande rullar har uppdaterad vevhusventillation. Mao - mycket bra bil för löjligt lite pengar.
Turbon rent allmänt var väl ingen evighetsmaskin utan håller knappa 20.000 mil. En ny kostar 4.000 kronor bos BILTEMA.


   
SvaraCitera