Aviseringar
Rensa alla

ni som är 169, 170 cm!


Ämnesstartare

Hej,

jag är inlagd på ett behandlingshem för ätstöringar ( nämner inte vilket, men det är inom sjukvården alltså inget privat som capio etc. )
jag är 169 cm, och för att ha bmi 19 så är min målvikt vid 54 kg.
jag har gått upp en hel del sen jag kom hit, och känner mig så ovan vid min kropp. jag försöker att inte lita på min kroppsuppfattning. när jag var normalviktig och inte hade anorexi så låg jag runt 52 kg har min mamma sagt. jag är så osäker.
så tänkte kolla med er som har samma längd? hur "ser" 54 kg ut?hade varit så tryggt att höra ifrån en frisk person, för dem jag hör av är dem som jobbar här, vänner eller familj. visst litar jag på dem, men somsagt är det lättare att ta tills sig från någon som man inte känner väl.
jag har pratat m läkarna här och vi har en målvikt på 50-52 till att börja med men sen ska jag nog gå upp till 54 förr eller senare. vet att min kropp mår som bäst då. jag vill och ska bli frisk men är samtidigt rädd. rädd för att gå upp och vara missnöjd. men jag har hoppet kvar, jag ska bli frisk!


   
Citera

Jag är visserligen 176cm (nåra cm gör väll inget -,-*) Och väger 88kg

Så jag tycker att 54kg kanske ser lite smalt ut .. Vissa kanske har smal benstomme och är allmänt smala [smile]


   
SvaraCitera

innan jag började träna vägde jag ca 54 och var 165 så det är väl en helt okej vikt antar jag


   
SvaraCitera

Jag är 170 och väger 54,

Ja, jag är inte tjock och inte överviktig.


   
SvaraCitera

Asså jag fattar inte hur folk kkan väga under 60 kg [shake] Inget ont menat alltså.


   
SvaraCitera

Riiikard:

Asså jag fattar inte hur folk kkan väga under 60 kg Inget ont menat alltså.

Tack [love]


   
SvaraCitera

Underlig:

Tack

Varsegod! [smile]

Dold text: Om det var ironi, så är det väll inte svårt att gå upp 6kg.


   
SvaraCitera

jag är 173 och väger 62 eller 63. innan när jag vägde 55 typ trodde jag att jag skulle vara sjukt tjock om jag vägde över 60 men det syns knappast. eller var väl kanske smalare innan, jag vet inte, svårt att se hur sin kropp ändras.


   
SvaraCitera

tjej91:

hur "ser" 54 kg ut?

skitsamma
ät regelbundet och i normala portioner så kommer du att bli fin och lycklig


   
SvaraCitera

170 och väger runt 68. Iofs så har jag mest muskler på kroppen men ät och träna så kommer du till slut bli nöjd med din kropp..


   
SvaraCitera

Jag är 166 cm lång och väger ungefär 45 kg , det ser inge vidare ut. Skulle inte ha något emot att gå upp till kanske 50 iaf.


   
SvaraCitera

nu är jag inte 170, är 176 men jag vägde 50 kg för några månader sedan, såg ut som ett skelett, börjat käka medicin sedan dess som hade biverkning att man gick upp i vikt, väger 64 kg nu och ser inte ut som ett skelett längre [y] (JAG KAN NU FÅ EN DUBBELHAKA OM JAG BÖJER NER HUVUDET, KUNDE INTE DETTA INNAN! [n])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 178 och väger mellan 64-66 kg. Är varken spinkig eller tjock. Lagom är bäst [wink]


   
SvaraCitera

Tjej91: det kommer inte att synas särskilt mycket, det kan jag intyga. Jag väger några kilo mindre än din målvikt, är 2 cm kortare, men jag blir kallad SMAL.


   
SvaraCitera

jag är lika lång som du och väger 55
jag är petite ganska så iaf, ser fint ut och jag har storelk 27 högst i byxor så jag ser bra ut och är inte tjock


   
SvaraCitera