Aviseringar
Rensa alla

Ni som är för massinvandring - Varför är ni det?


Ämnesstartare

Varför tycker dom flesta här på UM att det är bra att Sverige har en av västvärldens mest liberala invandringspolitik? Är det verkligen så positivt?


   
Citera

Bra fråga


   
SvaraCitera

god mat


   
SvaraCitera

för man är rasist annars


   
SvaraCitera

vi har inte massinvandring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: vi har inte massinvandring.

Vad är då massinvandring?


   
SvaraCitera

För att jag vill kunna invandra till andra länder, så man bör föregå med gott exempel.

Dock är det nog flyktingpolitiken du menar, för ren invandring har vi inte värst mycket av. Det är nämligen inte helt enkelt att bara flytta till Sverige.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Dock är det nog flyktingpolitiken du menar

Det är snarare tvärtom. Ca 5-10% av dom som kommer till Sverige är flyktingar, resten är det inte.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det är snarare tvärtom. Ca 5-10% av dom som kommer till Sverige är flyktingar, resten är det inte.

Jamen dåså, då stärker det min åsikt. Om alla länder gjorde så, så vore jag en mycket friare människa.


   
SvaraCitera

Jag önskar att mina svärföräldrar bara kumde flytta hit, men nu behöver man ha både rätt kontakter och kapital för det. Vilket är tråkigt.


   
SvaraCitera

aristoteles

Dock är det nog flyktingpolitiken du menar, för ren invandring har vi inte värst mycket av. Det är nämligen inte helt enkelt att bara flytta till Sverige.

120.000 människor invandrade till Sverige år 2013, endast 29.000 av dem var flyktingar. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
120.000 människor invandrade till Sverige år 2013, endast 29.000 av dem var flyktingar. 

hur många utvandrade?


   
SvaraCitera

NiklasW:
120.000 människor invandrade till Sverige år 2013, endast 29.000 av dem var flyktingar. 

Ok, du och sheriffen har olika siffror. Men jag står fast vid att jag enkelt vill kunna invandra/utvandra och kunna låta mina nära och kära bo i samma land som mig.


   
SvaraCitera