Aviseringar
Rensa alla

ni som är fulla av hat


Ämnesstartare

känner ni er bättre av att snacka skit om invandrare/borgare/muslimer/WT/tjejer/ryssar/killar som ej stönar/folk som gillar nudlar/judar/folk som lysnnar på kent/bönder/nykomlingar osv?

vrf detta behov att snacka skit för att själv känna sig bättre? ni har ett psykologiskt problem imo 

Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är inte kristen så jag möter förakt med förakt, man kan blunda för konflikterna mellan kapital och arbetare, stad och land eller kentlyssnare och vettigt folk eller acceptera att det finns där och kämpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har käkat för lite svamp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herrå.

Kanske för att de vill yttra sin åsikt emot något som de tycker illa om ocharrow-10x10.png därför definierar de personerarrow-10x10.png medarrow-10x10.png vad de ej tycker om.

Och för att de som inte tycker om ser likhet mellan vad de inte tycker om och vad personerarrow-10x10.png som tycker om det de yttrande personen icke tycker om så anspelar de att de som tycker om är idioter som tycker om.

Därför så tycker de att dem är bättre än idioterna och på så sätt definieras de som inte tycker om som att de känner sig bättre. / att folk säger att dessa personer har dåligt självförtroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Jag är inte kristen så jag möter förakt med förakt, man kan blunda för konflikterna mellan kapital och arbetare, stad och land eller kentlyssnare och vettigt folk eller acceptera att det finns där och kämpa

De som föraktar vanligt folk som har det lite bättre mest har enligt min erfarenhet varit arbetare i sverige. Aldrig kännt av nåt förakt från fattiga i sydamerika överhuvudtaget. Inte heller mötts av förakt av "överklassen" i sverige. Känner iofs inte så många men de jag känner är väldigt schyssta mot mig och min mamma som verkligen kommer från en fattig familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är full av hat, men inte riktat mot personer eller folkgrupper etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: vrf detta behov att snacka skit för att själv känna sig bättre? ni har ett psykologiskt problem imo

Alla snackar skit om alla som är olika de själva, det stärker sammanhållningen i den egna släkten/gruppen/stammen/whatever å ä däffö ävollusionärt fördelaktigt. Hänger säkert samman mä nå såndäringa kinn säläcktion ällär nå...

Men ja, såna människor är jobbiga, såna och såna som är överdrivet tävlingsinriktade eller som måste hävda sig och verka coola hela tiden. Vi borde sterilisera dem så slipper vi normala människor säkert skiten tids nog!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är full på hat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns bra att få ut sitt hat och börja tänka på annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

De som föraktar vanligt folk som har det lite bättre mest har enligt min erfarenhet varit arbetare i sverige. Aldrig kännt av nåt förakt från fattiga i sydamerika överhuvudtaget. Inte heller mötts av förakt av "överklassen" i sverige. Känner iofs inte så många men de jag känner är väldigt schyssta mot mig och min mamma som verkligen kommer från en fattig familj.

Okej bra att du har det bra. Dock roas jag av att mitt i svar i den tråd (som jag iaf tror delvis provocerade fram den här tråden) var inget mer av en tillspetsad liten kommentar mot just ett förakt jag å andra sidan upplever finns mot folk ur de lägre klasserna. De som råkar röka, lyssnar på fel musik, kanske företrädvis bo i någon gammal bruksort - de som är "white trash". I den mån denna svenska arbetarklass hyser ett förakt så är det nog mot en medelklass som i sin tur också ser ner på dom, och vars samhället inte riktigt har plats för deras ort annat än som ett ställe du drar en gång om året på midsommar eller något skit.
(detta är inte skrivet för att dra igång något hätskt drama av den typen som gärna drar igång här utan är mer ett förtydligande)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du glömmer bort den grupp som får stå ut med mest hat från vänsteretablisemanget och som det dessutom är "okej" att smutskasta och hetsa mot hänsynslöst.


   
SvaraCitera

Bööööörg:
 
ni har ett psykologiskt problem imo 
   

kan du ge några exempel på dess psykologiska problem du "upptäckt"


   
SvaraCitera

N.W:
Du glömmer bort den grupp som får stå ut med mest hat från vänsteretablisemanget och som det dessutom är "okej" att smutskasta och hetsa mot hänsynslöst.

ah fy fan vad det är synd om vita män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ah fy fan vad det är synd om vita män.

Nej, inte nödvändigtvis. Däremot är det ganska osmakligt och minst sagt bakåtsträvande hur etablissemanget hetsar mot en hel grupp enbart på grund av dess hudfärg, sexualitet och kön. Trots allt så lever vi i år 2014, inte år 1930.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr niklas w har börjat låta betydligt vettigare och det är inte för att han har läst på eller för att SD har rätt nånstans i sin politik utan för att ni har gett honom den där ammon =)


   
SvaraCitera