Aviseringar
Rensa alla

NI SOM ÄR INTRESSERADE AV FANTASY.


leiz
 leiz
Ämnesstartare

Hola.
Jag har alltså skrivit en slags berättelse eller bok, vet inte vad jag ska kalla det. Hursomhelst.
Du har förmodligen kollat hit för att ordet fantasy i rubriken tilltalade dig, och vad jag skulle vilja be om är lite tips som skulle kunna förbättra min ... ja, vad det nu är.

Här är det ni gärna får ha era synpunkter på, och tolka hur ni vill. Alla tips är uppskattade 🙂

  • exempel på händelser som skulle kunna ske, och som involverar magi. 

Min tanke med denna fantasy historia är att den ska vara ganska mörk, och utvecklas till något man inte förväntat sig från början. Och då undrar jag:

  • Är drakar coolt eller otroligt uttjatat?
  • Satsa mycket på romantiska detaljer?
  • Är det roligare att läsa om romantik i en fantasivärld eller en berättelse som får det att krypa i skinnet av skräck och förväntansfullhet? 
  • Vad är det ni har "saknat" i fantasyböcker ni läst?

Tack på förhand.


   
Citera

Drakar = coolt, romantik, blanda det, bra fantasy Glad


   
SvaraCitera

leiz: Är drakar coolt eller otroligt uttjatat?Satsa mycket på romantiska detaljer?Är det roligare att läsa om romantik i en fantasivärld eller en berättelse som får det att krypa i skinnet av skräck och förväntansfullhet? Vad är det ni har "saknat" i fantasyböcker ni läst?

Drakar kan vara nice, om det görs på ett mer vuxet sätt. Exempelvis är en historia om en massa drakar som slåss titt som tätt väldigt barnslig men historian som i Eragon är mer mogen.

Romantik är bra, så länge det inte blir för cheesy. Exempelvis gillar jag Vampire Diaries & The Originals men icke Twilight.

Skräck och spänning är alltid bra!

Det jag har saknat mest i Fantasy genren är mogenhet, och trovärdiga karaktärer av olika slag som t ex barn, kvinnor, ungdomar, vuxna, gamla...


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

Razor: Det jag har saknat mest i Fantasy genren är mogenhet, och trovärdiga karaktärer av olika slag som t ex barn, kvinnor, ungdomar, vuxna, gamla...

Kan du utveckla lite vad du menar? 🙂


   
SvaraCitera

leiz: Kan du utveckla lite vad du menar? 🙂

Tycker att t ex kvinnor, barn, gamla m.fl. ofta porträtteras väldigt stereotypiskt. Jag vill läsa om unika karaktärer med en trovärdig livshistoria. Vet inte om det blev tydligare. Förvirrad


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

Razor:

Tycker att t ex kvinnor, barn, gamla m.fl. ofta porträtteras väldigt stereotypiskt. Jag vill läsa om unika karaktärer med en trovärdig livshistoria. Vet inte om det blev tydligare. Förvirrad

Jag förstår vad du menar tror jag, intressant synpunkt. Tack så mycket 😀


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

MarcusKing:
Drakar = coolt, romantik, blanda det, bra fantasy Glad

Tack för åsikten 🙂


   
SvaraCitera

leiz: Är drakar coolt eller otroligt uttjatat?
Satsa mycket på romantiska detaljer?
Är det roligare att läsa om romantik i en fantasivärld eller en berättelse som får det att krypa i skinnet av skräck och förväntansfullhet?
Vad är det ni har "saknat" i fantasyböcker ni läst?

Drakar är coolt! Jag älskar romantik och särskilt om det mixas in i en härlig fantasy/skräckberättelse.

Jag tycker det har varit brist på oförutsägbara twists, saker man inte riktigt varit beredd på. Dom flesta hinner man redan i början förstå hur dom kommer att sluta och det är ganska tråkigt. Gillar även när sluten får en att gråta, att allt går åt helvete typ. Att det inte jämt slutar lyckligt, det blir mer realistiskt.


   
SvaraCitera

leiz: Jag förstår vad du menar tror jag, intressant synpunkt. Tack så mycket 😀

Fråga gärna mer om du undrar.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

BaconGlid:

Drakar är coolt! Jag älskar romantik och särskilt om det mixas in i en härlig fantasy/skräckberättelse.

Jag tycker det har varit brist på oförutsägbara twists, saker man inte riktigt varit beredd på. Dom flesta hinner man redan i början förstå hur dom kommer att sluta och det är ganska tråkigt. Gillar även när sluten får en att gråta, att allt går åt helvete typ. Att det inte jämt slutar lyckligt, det blir mer realistiskt.

Tack så jättemycket för synpunkterna! Skitkul att ni tar er tid att svara 🙂


   
SvaraCitera

leiz:

Tack så jättemycket för synpunkterna! Skitkul att ni tar er tid att svara 🙂

Nemas problemas! Tumme upp


   
SvaraCitera

leiz:

  • Är drakar coolt eller otroligt uttjatat?
  • Satsa mycket på romantiska detaljer?
  • Är det roligare att läsa om romantik i en fantasivärld eller en berättelse som får det att krypa i skinnet av skräck och förväntansfullhet? 
  • Vad är det ni har "saknat" i fantasyböcker ni läst?

Drakar kan vara en bra idé så länge dom inte tar en centrerad roll, en gammal och mycket vis drake kan kanske skymtas av och så en lite ond, lite av ett Skyrim stuk, men jag gillar de.

Romantik kan jag inte mycket om, men antar de kan funka bra.

Jag saknar en häftig twistad berättelse som utspelar sig runt 1970 🙂


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

linus333:

Drakar kan vara en bra idé så länge dom inte tar en centrerad roll, en gammal och mycket vis drake kan kanske skymtas av och så en lite ond, lite av ett Skyrim stuk, men jag gillar de.

Romantik kan jag inte mycket om, men antar de kan funka bra.

Jag saknar en häftig twistad berättelse som utspelar sig runt 1970 🙂

Nice, tack så mycket! 😀


   
SvaraCitera

Drakar är coola de ska du ha med. Jag tycker att du hellre ska satsa på skräck och förväntansfullhet än romantik


   
SvaraCitera