Aviseringar
Rensa alla

Ni som aldrig räcker upp handen i skolan


Ämnesstartare

Hejsan! Jag heter Agnes och gör ett projektarbete om handuppräckning i skolan. Jag skulle bli jätteglad om ni som aldrig eller sällan räcker upp handen kunde svara på några frågor.

1. Är du tjej eller kille?
2. Vilken årskurs går du i?
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen?
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen?
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå?
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då?
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen?
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet?

[mejladress och ord raderade]

Tack på förhand!


   
Citera

1. Är du tjej eller kille? kille
2. Vilken årskurs går du i? 1a ring
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen? pratar spontant, slänger ur mig kommentarer osv
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen? aa
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå? öhh
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då? nej
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen? öööhh
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet? hmm, om jag har nåt att säga så säger jag det, så nej


   
SvaraCitera

1. Är du tjej eller kille?
Kille
2. Vilken årskurs går du i?
3
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen?
Vi räcker inte upp handen, vi säger saker rätt ut.
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen?
Läs svar 3.
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå?
Läs svar 3.
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då?
Nej, ibland när jag är osäker på vad jag ska säga.
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen?
Jag förstår inte frågan, finns väl bara ett sätt att ställa en fråga på ..
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet?
Prata mindre kanske så man får något gjort.


   
SvaraCitera

tänker ej svara på din frågar som du kan sitta och runka till "pervogubbe43"[mad]


   
SvaraCitera

jag räcker alltid upp handen

är klassen plugghäst [blush]


   
SvaraCitera

1. kille
2. gått ut
3. pallar inte
4. nästan alltid
5. knappast
6. inte alls
7. göra det på ett sätt som väcker engagemang
8. ja(ibland)


   
SvaraCitera

Wanking BC:

5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå? öhh

x)


   
SvaraCitera

1. Är du tjej eller kille?
kiiiille

2. Vilken årskurs går du i?
livets

3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen?
onödigt

4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen?
ja

5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå?
nej

6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då?
nej

7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen?
ställa frågor med diskussionsvärde.

8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet?
na, allting är relativt.


   
SvaraCitera

1. kille
2. högre form av skola
3. behöver man inte säga något gör man inte det
4. ja
5. nej
6. nej
7. care
8. nej


   
SvaraCitera

Oväntad:

x)

[blush] heh


   
SvaraCitera

AgnesHolm:

5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå?

Verkligen inte.
Man kan räcka upp handen och svara fel och man kan även låta bli att räcka upp handen (man bör inte) fastän man är säker på svaret.
Behöver inte Alltid ha med intelligens att göra.


   
SvaraCitera

1. Är du tjej eller kille? Kille.
2. Vilken årskurs går du i? Andra ring.
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen? För vi inte behöver det och för att det är fan jobbigt att lyfta hela armen.
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen? Orkar ofta inte svara, men ställer själv frågor ibland OCH VI BEHÖVER FAN INTE RÄCKA UPP HANDEN
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå? Vi behöver inte räcka upp handen...
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då? Nej
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen? Bryr mig faktiskt inte
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet? Nej, skulle jag vilja skulle jag göra det.

Dumma frågor svarade bara för Dold text: +1 post count [cool]


   
SvaraCitera

1. Är du tjej eller kille? tjej !!!
2. Vilken årskurs går du i? trean i gymnasiet
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen? orkar typ inte, fett ovärt när ändå ingen annan gör det. då kan jag ju bara svara rakt ut ??
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen? kan alltid svaret, svarar alltid.
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå? fan har det med saken att göra ?
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då? nix
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen? funkar väl bra nu ?
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet? nej, snarare tvärtom . HE HE


   
SvaraCitera

1. Är du tjej eller kille?

*Kille

2. Vilken årskurs går du i?

*3

3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen?

*För att det är totalt onödigt och att det inte behövs eftersom ingen lärare/elev bryr sig.

4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen?

*Ställs knappt frågor på våra lektioner. Om jag kan så säger jag det rakt ut.

5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå?

*Krävs aldrig handuppräckning.. vet inte heller vad som menas med frågan så vafan [cool]

6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då?

*Nej.

7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen?

*Inget fel som det är nu, går det att ställa frågor på så många olika sätt?

8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet?

*Nej det funkar bra tror jag..


   
SvaraCitera
Tyrael

1. Är du tjej eller kille? Kille.
2. Vilken årskurs går du i? Andra ring [wink]
3. Vad tror du är främsta anledningen till att du inte räcker upp handen? Gillar inte att säga fel och ha hela klassen över mig [crazy]
4. Tycker du att du ofta kan svaret på frågorna som ställs, och att du ändå inte räcker upp handen? Ja.
5. Tycker du att din aktivitet du visar på lektionerna när handuppräckning krävs speglar din kunskapsnivå? Ja.
6. När du läraren ger dig ordet, tycker du det är svårt att tala öppet i klassen då? Lite.
7. Hur skulle du vilja att lärare gjorde när de ställde frågor till klassen? Hellre ett test på papper i slutet av lektionen istället för handuppräckning, så har alla samma chans och man får se vilka som faktiskt anstränger sig på skolvis och inte socialvis. Dessutom tror jag att det skulle motivera mig själv och andra till att läxläsa mer, om man bara kör handuppräckning hela tiden motiverar det mindre för att det inte känns obligatoriskt.
8. Skulle du vilja prata mer i klassrummet? Nja.


   
SvaraCitera