Aviseringar
Rensa alla

Ni som arbetar - Saknar ni skolan?


Ämnesstartare

Hellow!

Ni gamlingar som för ett tag sedan gått ur skolan och nu befinner er i arbetslivet, saknar ni skolan?

Jag saknar den som fan emellanåt. Sitta och "chilla" med jävligt fina klasskamrater. Ta sovmorgon när man kände för det. Lyssna och koncentrera sig när man ville det!

Har haft en jävla tur med klasser, har varit oförskämt bra! Högstadiet var bäst.

Saknar ni också skolan?


   
Citera
Ämnesstartare

När jag har haft jobb, så har jag inte saknat skolan. Men som arbetslös, så saknar jag den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: När jag har haft jobb

Okok! Har ju iofs inte vart något arbetslös (inte nämnvärt iaf) sedan studenten så har bar aknegat på. Redan efter ändå korta tid (1år) har jag börjat sakna skolan som fan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Ta sovmorgon när man kände för det.

Hjärta

Kan man väl för övrigt göra på en arbetsplats också, gäller bara att hitta rätt arbetsgivare! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ibland sakna gymnasiet ibland, var som ett vuxendagis för min del. Man brydde sig när det passade, satt och tjötade med folk etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen inte. Min visst var det skönt att inte ha några bekymmer och man hade ju roligare på rasterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar ni skolan? asså faan 

Jag önskar efter att jobba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Kan ibland sakna gymnasiet ibland, var som ett vuxendagis för min del. Man brydde sig när det passade, satt och tjötade med folk etc.

Exakt! Skål

S3ON: Kan man väl för övrigt göra på en arbetsplats också, gäller bara att hitta rätt arbetsgivare!

Haha jodå, går säkert! Dock inte på mitt jobb, börjar man 07.00 så börjar man fan-imig- 07.00 Blink
Då man jobbar i producerande industri så är det inte så lämpligt att inte hålla tiderna, blir rätt lätt stopp och kaos om man smiter så att säga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag saknar inte skolan ett dugg, jag är en arbetsmyra och passar inte i skolbänken.


   
SvaraCitera

Armagedda:
  Högstadiet var bäst. 

fy fna vad jag inte gillade högstadiet

ba massa jävla inskränkt drägg som hade 1 sak i huvud1

snus å sprit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske saknar gymnasiet lite, mycket håltimmar och lätta jävla uppgifter, långa kaffe och rökraster i solen, en massa söta tjejer, möjligheter att visa sin bristande biljardkunskaper, tjöta med folk, ingen big dealjävel om man försov sig osv.  

Men också: dåligt med pengar, drygskåp till lärare, en massa tid vid trötta datorer och halvhjärtad husmanskost fem dagar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt var högstadiet pissigt, gillar inte den jag var då, skyller till viss del det på den miljön eftersom enklast så och därför att det faktiskt påverkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. bodde 4 mil från min gymnasieskola och kunde inte ta sovmorgon när jag kände för det etc, var tvungen att vara kvar i skolan till 15 även om jag slutade 11 eftersom det inte gick någon buss till min ort förrän då. kunde inte ta sovmorgon när vi började 11 heller eftersom den sista av de två bussar som går på morgonen går halv åtta. saknar inte min klass eller uppgifterna heller, särskilt inte muntliga redovisningar. kan dock sakna att ha svenska och religion... åren innan gymnasiet har jag förträngt


   
SvaraCitera
Åtta

Mja, saknar att allt var så himla enkelt och kravlöst. Men samtidigt tror jag inte att jag hade velat återgå till en sådan tillvaro, då det i längden skulle bli väldigt tråkigt att aldrig åstadkomma någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar jag högstadiet? - Nej.
Saknar jag gymnasiet? - Nej.
Saknar jag högskolan? - Ibland.


   
SvaraCitera