Aviseringar
Rensa alla

ni som blivit utsatta för övergrepp


Ämnesstartare

hur hanterar ni det?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Komplex_traumatisering


   
Citera
Ämnesstartare

jag har massa ilska inom mig som jag inte vet hur jag ska få ut annat än genom träning. skulle vilja måla, spela musik eller nåt för att lätta på trycket.

pratar med psykolog ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
jag har massa ilska inom mig som jag inte vet hur jag ska få ut annat än genom träning. skulle vilja måla, spela musik eller nåt för att lätta på trycket.

pratar med psykolog ibland.

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en förminskande kommentar kan förstöra en människas liv
allt som jag fått höra går inte ens förstå vad det gjort med mig
elaka saker kan göra en uppskrämd och hetsad att göra saker man egentligen inte vill, så man tappar bort det viktiga i livet
det bästa vore om det gick att gå vidare
bara för det hänt jobbiga saker innan behöver det inte fortsätta göra det
men detär inte så lätt att glömma

det är en dikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadad personlighetsstruktur. Dissociation. Derealisation. Depersonalisation. Paniksyndrom. Depression. Social fobi. Ångest. Allmän självdestruktivitet; självhat, reviktimisering etc. Ilska.

Inget som syns på ytan - alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att ni alla kan kämpa er igenom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
jag har massa ilska inom mig som jag inte vet hur jag ska få ut annat än genom träning. skulle vilja måla, spela musik eller nåt för att lätta på trycket.

pratar med psykolog ibland.

Styrkekramar, kära du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ som i den där artikeln. yay, hysteri.


   
SvaraCitera

jag orkade inte läsa allt men typ, bara försöka lägga det bakom sig, försöker att inte umgås med personen i fråga. blir arg på folk som börjar prata om honom hemma hos mig (eller öht) så har börjat distansieramig frånmina vänner. är typ 2 av dem max som vet vadsom hänt. tog etthalvår att berätta för mamma. ångest. rädsla för liknande situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte jag har skadats på det viset riktigt. Men brukar tänka en massa, drömma mig bort i andra världar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar inte tänka på det så ofta


   
SvaraCitera

Skriver ibland, skadar mig själv och pratar regelbundet med en psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ej blivit utsatt för sexuella övergrepp tackolov. vet iof inte om ts syftar på sådana eller andra så jag skriver inget här heido.


   
SvaraCitera
Lounge

ni är så starka som berättar om d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: har ej blivit utsatt för sexuella övergrepp tackolov. vet iof inte om ts syftar på sådana eller andra så jag skriver inget här heido.

jag tar för givet att annan (fysisk och psykisk) misshandel också ingår.


   
SvaraCitera