Aviseringar
Rensa alla

ni som bor hemma


erbjöd min hjälp när jag bodde hos släkting. de sa alltid "nej det är lugnt" sen blev dom asarga för att jag inte hjälpte till. men gjorde basicgrejer såsom höll min skit på mitt rum, torkade av köksytor efter mig osv osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland ställer jag in min tallrik i diskmaskinen...blir andfådd bara av att tänka på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Städer hemma, handlade en jäklar massa mat idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting. Men då får man se det i kontexten av att jag är har flera sjukdomar som gör mig limiterad. Hade jag varit pigg, frisk och kry hade jag gjort betydligt mer pga pliktkänsla och arbetsmoral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka lata arslen vissa är


   
SvaraCitera

när jag är hemma under en längre period (typ lov osv) så diskar jag, tvättar badrummet, dammsuger, skurar golvet, handlar, slänger sopor, lagar mat. men jag är inte den enda som gör allt det. däremot så tvättar jag inte kläderna, av någon anledning. 


   
SvaraCitera

Städar mitt rum. plockar i och ur disk ur diskmaskinen, hjälper till med matlagning då och då och diverse andra saker.


   
SvaraCitera

Städar mitt egna rum, kirrar disken var tredje dag ungefär (mer eller mindre)  och jag tvättar mina egna kläder Glad

OCH lagar mat ibland!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disk, städ, tvätt (alla sköter sin egen, mer eller mindre), lagar mat ibland (i perioder, när jag är intresserad... kanske själviskt men ingen klagar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälper till med i princip allt förutom tvättning (om jag inte har något jag själv måste ha tvättat just då och då letar jag ju upp andras tvätt också) men är dålig på att plocka undan efter mig själv på en gång så ibland stökar jag nästan ned mer än vad jag städar undan. När jag väl tar hand om allt krafs som jag dragit fram brukar det dock bli finare än vad det var från början pga gillar inte att städa sådär halvdant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tar ut mina egna sopor och plockar undan på mitt rum när jag tycker det blir för stökigt samt tar undan mina egna grejer från matbordet och ställer i vasken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
när jag är hemma under en längre period (typ lov osv) så diskar jag, tvättar badrummet, dammsuger, skurar golvet, handlar, slänger sopor, lagar mat. men jag är inte den enda som gör allt det. däremot så tvättar jag inte kläderna, av någon anledning. 

kukoxo:
är barnvakt, diskar typ alla ggr, dammsuger, skurar mitt rum ibland, städar toan, handlar ibland, plockar efter alla. tvättar varje sönda

lagar kvällsmat 

Ouff mm 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe:

Ouff mm 

annars blir d piskan och koranläsning i 13timmar som straff


   
SvaraCitera

passe:

Ouff mm 

haha ja e ändå lat, tydligen. men fan morsan e gammal o hon vägrar sitta still, den kvinnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur kan ni tycka att ni hjälper till genom att städa upp er egen skit? svara för helvete


   
SvaraCitera