Aviseringar
Rensa alla

Ni som går någon Samhälls-linje och Ekonomi SE HIT!


Ämnesstartare

madd3333:

Både samhäll och ekonomi är väl rätt breda?

Båda är högskoleförberedande och ger dig behörighet till exakts(?) samma saker. Matten kommer definitivt inte skilja sig och kommer inte vara specielt svårt. Man läser väl matte b (vad det nu motsvarar nuförtiden) men måste läsa matte c som valbar kurs då det behövs för ekonomi på universitetet.

Oavsett vad du väljer kommer du inte ha någon fördel/nackdel i arbetslivet. Så välj ekonomi om du tycker det låter intressant och få ett litet smakprov på vad det innebär för att se om det är något för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Så välj ekonomi om du tycker det låter intressant och få ett litet smakprov på vad det innebär för att se om det är något för dig

Ja, det blir nog det [wink] vet inte varför jag tvekar ens?


   
SvaraCitera

Madeleine. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Madeleine.

gojul![confused]


   
SvaraCitera

Jag går på ekonomi .

Matte är lätt, det är typ samma som vi gjorde i 9:an . 😀 Och det är väldigt intressant med samhällskunskap, naturkunskap och ekonomi, trodde inte att det ska vara så, men är 100% nöööjd .

God Jul ! 😀[love]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

madd3333:

Tack för svar. Vill endast ha seriösa svar 🙂

Skit i allt. Köp ett sexpack Sofiero och en burk kattmat bara. Lev livet.


   
SvaraCitera

Ta teknik istället? Min bror gjorde det och han lyckades bra, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Jag går på ekonomi

kul 🙂
Vilken klass? vad får ni lära er osv? [bigsmile]

tigr:

Skit i allt. Köp ett sexpack Sofiero och en burk kattmat bara. Lev livet.

bra förslag

Prinsen Darren:

Ta teknik istället? Min bror gjorde det och han lyckades bra, typ.

fast grejen är att jag är inte intresserad av teknik.. så skulle inte tro det=)


   
SvaraCitera

madd3333:

kul 🙂
Vilken klass? vad får ni lära er osv? [bigsmile]

Första år . 😀
På ekonomi, vi läser nu mest på marknaden, räntabilitet, pålägg osv, hur ska man räkna fram det o så .
På samhällkunskap arbetsmarknad/arbetsliv, hur får man jobb, EU ekonomi, Grekland, Sveriges ekonomi och så, fett intressant . Ta ekonomi, ekonomi is the best . 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Ta ekonomi, ekonomi is the best . 😀

Låter intressant! Ekonomi har man inte läst ett skit om på högstadiet så haha.. man vet inte mycket. Antar att man lär sig 🙂
Var du intresserad av ekonomi, visste du vad man skulle läsa? Varför tog du just ekonomi? 🙂 Var det någon annan linje du tänkte ta? 😀


   
SvaraCitera

madd3333:

Var du intresserad av ekonomi, visste du vad man skulle läsa? Varför tog du just ekonomi? 🙂 Var det någon annan linje du tänkte ta? 😀

Nee, jag visste inte vad ska jag ta, men min syster har gått på ekonomi och så, så jag tänkte bara att jag tar ekonomi . Och det har blivit jättebra, att jag tog den . Yes, jag är intresserad av pengar ! 😀 Och liite om andra länder hur går det för dom och så, aktier osv . (:


   
SvaraCitera

madd3333:

gojul!

Haft en bra jul eller? [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

es, jag är intresserad av pengar ! 😀 Och liite om andra länder hur går det för dom och så, aktier osv . (:

Hört att ekonomi är som samhäll så varför inte ta det? + att man får fördjupa sig lite i "ekonomin" också 😀

Pickaboo:

Haft en bra jul eller?

Jodå! Själv [wink]


   
SvaraCitera

madd3333:

Jodå! Själv

Tack bra. Så... va händer ikv då. Fest eller? [badgrin]


   
SvaraCitera