Aviseringar
Rensa alla

Ni som gick/går samhäll..


Ämnesstartare

Tycker ni att det var en ''fortsättning'' på grundskolan?
Utveckla gärna svar


   
Citera
Ämnesstartare

m3lon:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Till viss del. Men ja, inte så värst stor skillnad.


   
SvaraCitera

m3lon:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

det är det ju, precis som alla övriga linjer på gymnasiet. ifall du menar att det är teoretisk, så ja, det är samhäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

inte så värst stor skillnad.

internet:

det är det ju

Men tyckte ni det var roligare när ni fick byta klass och nya klasskamreter, ny skola osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lon:

Gick/går inte samhäll/resultat. (Du röstade på detta alternativ)

IB is teh shit, believe it [cool]


   
SvaraCitera

m3lon:

Men tyckte ni det var roligare när ni fick byta klass och nya klasskamreter, ny skola osv?

gymnasiet är roligare för att man har mer utrymme att påverka. på samhäll är det förhållandevis lite matte och natur, vilket passade mig väldigt bra.

klassen kan jag inte svara på, det beror ju helt på folket som hamnar i den. i mitt fall blev det superbra. gymnasiet var den bästa perioden i mitt liv, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lon:

Gick/går inte samhäll/resultat. (Du röstade på detta alternativ)

Jag gick samhäll. Men jag fattar inte frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

IB is teh shit, believe it

vad är IB? :S

internet:

gymnasiet var den bästa perioden i mitt liv, typ.

aa okej tack för svar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag gick samhäll. Men jag fattar inte frågan.

Menar att många brukar säga att samhäll är en fortsättning på grundskolan, att man gör typ samma saker osv?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det tycker jag inte, i Gymnasiet fick i alla fall jag göra förhållandevis vettiga saker (som jag kommer ihåg/haft nytta av), jämfört med grudskolan[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ju mycket kurser som är som forts på grundskolan oavsett program.. eller fortsättning mer samma saker bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lon:

Menar att många brukar säga att samhäll är en fortsättning på grundskolan, att man gör typ samma saker osv?

Jo, ja, det gör du ju på både samhäll och natur? Du studerar samma områden som på gymnasiet + några till på högre nivå. Menar du till skillnad från en yrkesförberedande linje?


   
SvaraCitera

m3lon:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Många kurser påminner rätt mycket om högstadieämnena, och lektionerna ser ju rätt likadana ut. Men jag tror att det gäller för de flesta program. Under gymnasiet har man ju dessutom betydligt större möjlighet att påverka sin skolgång, då man får välja många kurser själv - många som inte har någon motsvarighet bland högstadieämnena.

m3lon:

Men tyckte ni det var roligare när ni fick byta klass och nya klasskamreter, ny skola osv?

Det var skönt med ombyte, ja. Detta trots att min klass inte är särskilt fantastisk. Men man lär känna många nya människor både i och med att man får en ny klass men också på grund av att man läser många kurser tillsammans med människor som inte går i samma klass som en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lon:

vad är IB? :S

http://www.internationalbaccalaureate.se/

ett helt awesome gymnasieprogram, där man tar alla ämnena på engelska [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svar, betyder mycket[smile]


   
SvaraCitera