Aviseringar
Rensa alla

Ni som har fått Periactin (Cyproheptadine) se hit!


Ämnesstartare

Hej, jag vill så gärna att min läkare ska skriva ut Periactin (cyproheptadine) till mig. Har hört att det är aptits ökande... Snälla ni som har fått det kan ni säga vad ni sa till er läkare för att få det?

Vad sa ni att ni hade för symptomer?

Vad hade ni för vikt å längd när ni fick det? (Om ni fick det för ni var smala)

Har nån fått det för nått annat än att öka vikt?

Funkar det? [smile]

Tack! [smile]


   
Citera

om du inte får det så kan du ju alltid röka på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClickClick:

Funkar det?

Varför vill du ha det?
Hur skulle det hjälpa dig och vad har du för problem?

Jag menar inte illa utan är nyfiken. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är spinkig vill gå upp i vikt... Har hört att folk med ätstörningar får det... [smile]


   
SvaraCitera

Har aldrig hört talas om det, och jag är nästan veteran.

Malvitona däremot...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClickClick:

Jag är spinkig vill gå upp i vikt... Har hört att folk med ätstörningar får det...

Jag tror att ätstörningspatienter får främst som sömnmedicin samt för att lindra biverkningarna av andra antideppressiva mediciner.

Jag tror att det kommer att göra mer skada än nytta, ätstörningspatienter får absolut inte medicinen för att öka i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Malvitona däremot...

Vad är det? Tell me about it! 🙂


   
SvaraCitera

ClickClick:

Vad är det? Tell me about it! 🙂

Något b-vitaminpreparat som kan sätta igång aptiten på vissa. Bla. äldre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh... Tror ni att det är aptiten det brister på? Vill ni inte äta för att ni helt enkelt inte har aptit? Eller är det inte för att man är livrädd för maten, och kcal i den, att gå upp vikt, att svika den där rösten som säger att man inte får lov att äta?

Jag fick en medicin (en neuroleptika, knappast använd för aptiten precis), men den brukar ha biverkningen att folk går upp i vikt av den. (Som ej har matproblem) Tror att den både ökar aptiten och gör att man samlar på sig vatten/annat.

Tror ni att den påverkade mig det minsta i aptitväg?? I viktökning?? Nope!
OK, jag gick ju upp i vikt snart efter det, men det var ju pga tvångsåtgärder på sjukhuset, inte APTITEN.
Om det är så enkelt att man börjar äta igen när man får tillbaka aptiten, då har man inte ngn ätstörning, utan snarare en depression som sänker matlusten. Det är skilda saker!

JAg vill inte låta aggresiv, men det ville bara klargöra detta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fjärilen:

JAg vill inte låta aggresiv, men det ville bara klargöra detta...

Vi vet mycket väl vad en ätstörning är.

Trådskaparen har inte sagt något om ätstörningar överhuvudtaget, utan bara att hon vill ha en medicin som ger henne aptit eftersom hon inte vill vara spinkig mer.

Läste du ens första inlägget? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exakt, jag vill bara gå upp i vikt, jag har inte deprission eller nått, jag har bara varit naturligt smal hela livet och kan verkligen inte gå upp i vikt vad jag än gör! Åh jag vill verkligen inte vara smal!

Har hört om vissa mediciner som typ gör att man samlar på sig fett, eller ökar aptiten... Så om ni vet nått... HOJTA!


   
SvaraCitera

Fjärilen:

Tror ni att den påverkade mig det minsta i aptitväg?? I viktökning?? Nope!

Sammanträffande. Jag fick också neuroleptika, stora monstret Zyprexa av alla mediciner, den som 90% går upp extremt av (15-60 kg).... Jag har tagit den konstant i över ett och ett halvt år, visserligen i ganska låg dos men jag har inte gått upp ett gram. Sluta lusläsa FASS gott folk, de riktiga svaren finns inte där.
ClickClick: de mediciner man går upp av är receptbelagda. Och jag tror inte att du vill ha Zyprexa...


   
SvaraCitera

Secrit:

Trådskaparen har inte sagt något om ätstörningar överhuvudtaget, utan bara att hon vill ha en medicin som ger henne aptit eftersom hon inte vill vara spinkig mer.

Men å andra sidan skapade hon tråden i ätstörningsforumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Men å andra sidan skapade hon tråden i ätstörningsforumet.

Mcluver startar också trådar här., [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

ClickClick: de mediciner man går upp av är receptbelagda. Och jag tror inte att du vill ha Zyprexa...

Jag upplevde faktiskt att jag hade svårt med hungern när jag gick på zyprexa. Jag åt långt utöver mitt energibehov och gick (visserligen medvetet) upp till en vikt högre än den jag har idag.
I fass står det även om viktuppgång till följd av blodfettsrubbningar, om jag inte minns fel. Det tror jag inte riktigt är/var någon sonnolik risk för alls men facto är att den sägs och verkar kunna ge aptitrubbningar. [tard]


   
SvaraCitera