Aviseringar
Rensa alla

Ni som har haft flera seriösa förhållanden!..


Ämnesstartare

Alltså, jag har märkt när jag har bläddrat i folks Facebook-album att de inte raderar bilder med sina före detta på.. Känns det inte lite skumt att ha kvar dessa när förhållandet har nåt sitt slut? Jag menar, hur skulle du reagera om någon helt plötsligt gillade en gammal bild med dig och din före detta pojk/flickvän på? Och mest av allt, hur skulle din nuvarande pojk/flickvän reagera?!..  


   
Citera
time
 time

Nu har jag inte varit så himla mycket om mig och kring mig på Facebook med pojkvänner men i stundens hetta har jag typ avtaggat mig själv från fotona. Sen om någon raderade dem skulle jag nog bli lite upprörd, isåfall bör det ju vara ett gemensamt beslut, år 2013 är vi ju ändå så digitaliserade att Facebook faktiskt kan bli en grej som känns som en historisk markör för ett förhållande och om någon plötsligt bara tar bort allt kan man ju ta det rätt hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga bilder på någon av mina ex. Varken på oss tillsammans eller på tjejerna allena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:
Har inga bilder på någon av mina ex. Varken på oss tillsammans eller på tjejerna allena.

detsamma, gällande facebook. men jag äger bilder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det känns fånigt att ta bort bilder samma dag som man går skilda vägar... typ "hah, jag klarar mig minnsan själv ska du se!!!". 
men brukar gå igenom min facebook då och då och radera skit och ifall gammalt förhållandematerial ligger och skräpar så ryker det då.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag skulle va tillsammans med någon som har bilder på sig och sitt ex på facebook skulle det kännas jättejobbigt. Dessutom skulle det förvärra mitt stalkerbeteende kopiöst. Vill helst inte veta något alls, för mitt (och andras) bästa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kanske borde byta ut dessa mot bilder med Stalin-inspirerade ingrepp där dom som fallit i onöd helt enkelt retuscheras bort likt någon simpel Trotsky.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Man kanske borde byta ut dessa mot bilder med Stalin-inspirerade ingrepp där dom som fallit i onöd helt enkelt retuscheras bort likt någon simpel Trotsky.

:DDDD den var bra

man kan väl inte göra något åt bilderna om det är andra som har lagt upp det, finns hur många bilder på mig som helst,  med b.la ex,  har otaggat de bara


   
SvaraCitera
Åtta

Nu har jag mig veterligen inga sådana bilder uppe på Facebook, men även om jag hade haft det skulle jag inte tagit bort dem. Poängen med Facebook är ju att få ett arkiv över sitt liv, och den personen var ju onekligen en del av ens liv vid det tillfället, så då är det klart att bilderna ska finnas kvar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga sådana bilder, min nuvarande har bilder på han och hans ex men bryr mig ej om dom, de är inga pusspussbilder och jag vet om att han haft ett liv före mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

:DDDD den var bra

man kan väl inte göra något åt bilderna om det är andra som har lagt upp det, finns hur många bilder på mig som helst,  med b.la ex,  har otaggat de bara

Man kan "anmäla" eller be personen ta bort om man verkligen inte vill de ska finnas kvar. =) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Man kan "anmäla" eller be personen ta bort om man verkligen inte vill de ska finnas kvar. =

nee, de får vara kvar. såg så tjock och gullig ut då Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade velat ha bort dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palla ta bort liksom, det som har hänt har hänt och det finns väl ingen anlddning att hymla om det.


   
SvaraCitera

hade jag mot förmodan haft pussbilder på fb hade jag nog tagit bort dem pga hade inte uppskattat om min partner hade pussbilder med ex på fb. 


   
SvaraCitera