Aviseringar
Rensa alla

ni som har haft öroninflammation


Ämnesstartare

SAVE ME:

okej men jag började ta tabletter i fredags, tog en på fredag kväll, 2 igår, en klockan 12 idag och nästa klockan 18, dessutom har jag sprejat näsan (har snuva också) ett oräkneligen antal gånger

Du ska nog se att det börjar kännas bättre imorgon eller på tisdag. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du ska nog se att det börjar kännas bättre imorgon eller på tisdag.

det känns olika i öronen hela tiden, bara det att näsjäveln rinner hela tiden, har snytit mig så mycket att näsan blivit svullen nu >.<

sen när det är tyst hör jag hela tiden hur det pyser i örat hela tiden, gäller bara höger öra dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du ska nog se att det börjar kännas bättre imorgon eller på tisdag.

en sak till, jag håller på att knapra amimox just nu i hopp om att bli bättre, vet du om det hjälper? sen undrar jag om man kan lyssna på musik genom hörlurar eller om det gör saken värre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag snorar, hostar upp snorloskor och det dunkar i öronen hela dagarna, vet nån om amimox hjälper mig? har tagit det sen i fredags kan jag tillägga, 2 om dagen


   
SvaraCitera

Jag fick alltid det när jag var yngre och förkyld. Jag fick Rinexin av läkare då och då blev det bättre på ett par dagar 🙂 Nässpray är också bra, det öppnar upp hörselgången.


   
SvaraCitera

Hade det en gång när jag var liten men jag kommer knappt ihåg det.

Hur får man det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får det varje gång jag blir förkyld. Rörgångarna mellan näsan och örat blir inflammerad på nästan alla personer, men för att få öroninflammation så måste det vara ihålligt, och smärtsamt. Smärtan orsakas av att vatten samlats bakom trumhinnan, och det kan inte rinna bort för att näs-örapassagen är blockerad.
Jag har haft öroninflammation kanske 20 gånger... Får det jämt, så ofta att jag inte längre bryr mig så mycket om det. Jag ser det som lika besvärligt som en vanlig förkylning... Men jag har en skyhög smärttröskel också. De flesta skulle nog inte klara det utan operation.. Egentligen borde jag operera mig som min bror, men orkar inte.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Då jag var liten så hade jag det konstant och då tog mamma ett papper, typ hushållspapper och krossade vitlök och tror hon grejsade dit nån olja, sen tog hon och vek ihop papperet och klistrade fast det med såndär läkartejp på örat, blev faktiskt mycket bättre vad jag minns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera