Aviseringar
Rensa alla

Ni som har läst på om cannabis: Kan man få permanenta skador?


Ämnesstartare

Har läst massa artiklar som säger olika, men kan man få permanenta hjärnskador av att röka? 


   
Citera
Ämnesstartare

Det är väl ens minne som kan skadas främst som jag förstått det. Om man missbrukar det rejält finns det värre konsekvenser. Har svårt att tro att minnet blir skadat av mindre mängder då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, men du lär knappast märka av det. 


   
SvaraCitera

De ända är lite sämre minne annars så har cannabis ingen annan biverkning 


   
SvaraCitera

Ja. Finns bland annat kraftigt förhöjd risk att utveckla schizofreni. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
ja, men du lär knappast märka av det. 

Ok, skulle någon annan märka av det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

Ok, skulle någon annan märka av det?

Bedöm själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej så om jag får förhöjd risk så har min hjärna skadats permanent eller vadå? 

Ruttenfisk:
Ja. Finns bland annat kraftigt förhöjd risk att utveckla schizofreni. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

Bedöm själv

jo fast sengångaren i videon lär ju "ha rökt" tidigare under samma dag i dessa videos


   
SvaraCitera

Sen finns det ju risk att man under tillfälliga psykoser hör saker som leder till kroniska skador. 


   
SvaraCitera

dinkompis:
Okej så om jag får förhöjd risk så har min hjärna skadats permanent eller vadå? 

Om du skulle ha otur nog att utveckla schizofreni på grund av cannabisrökning så har du en permanent skada, ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett enkelt och kort svar - NEJ!

Jag har varit vad som brukar kallas för en "heavy smooker" dvs jag har rökt drygt 5 gram per dygn under flera år vilket innebär minst en pipa i timman under min vakna period fast jag har i princip helt lagt av idag, och jag har inga bestående skador idag. 
Största problemet är om man blandar det gröna med tobak då det är tobaken som är den skadliga substansen. THC är enl mig helt ofarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: vs jag har rökt drygt 5 gram per dygn under flera år

odlade du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

odlade du själv?

känns rätt givet va? Bara Kungen som har råd med sådana mängder annars


   
SvaraCitera

stoner:
Ett enkelt och kort svar - NEJ!

Jag har varit vad som brukar kallas för en "heavy smooker" dvs jag har rökt drygt 5 gram per dygn under flera år vilket innebär minst en pipa i timman under min vakna period fast jag har i princip helt lagt av idag, och jag har inga bestående skador idag. 
Största problemet är om man blandar det gröna med tobak då det är tobaken som är den skadliga substansen. THC är enl mig helt ofarligt.

Så för att du klarade dig betyder det att alla andra kommer reagera precis likadant?


   
SvaraCitera