Aviseringar
Rensa alla

Ni som har läst på om cannabis: Kan man få permanenta skador?


Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Så för att du klarade dig betyder det att alla andra kommer reagera precis likadant?

http://psychcentral.com/news/2013/12/10/harvard-marijuana-doesnt-cause-schizophrenia/63148.html

Förklarar rätt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

känns rätt givet va? Bara Kungen som har råd med sådana mängder annars

han kanske är stenrik 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: odlade du själv?

Ja, jag körde med 3 * 400W HPS konstant månad efter månad och fick fram 1,2 kg varannan månad dvs 1 gram per watt HPS.
Hade ett separat "vegrum" där jag hela tiden tog fram blombara kloner som sedan placerades i blomrummet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Ja, jag körde med 3 * 400W HPS konstant månad efter månad och fick fram 1,2 kg varannan månad dvs 1 gram per watt HPS.
Hade ett separat "vegrum" där jag hela tiden tog fram blombara kloner som sedan placerades i blomrummet.

jobbade du också? eller sålde du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: jobbade du också?

Ja

dinkompis: eller sålde du

censur


   
SvaraCitera

Punda:

http://psychcentral.com/news/2013/12/10/harvard-marijuana-doesnt-cause-schizophrenia/63148.html

Förklarar rätt bra

Finns undersökningar som pekar på det motsatta, tror bland annat det var en brittisk studie som pekade på kausation. Kan leta källa när jag kommer hem. 

Oavsett så är det svårt att veta om man bär på anlag för psykiska sjukdomar eller ej. Om cannabis bara skulle vara utlösande faktor och inte anledningen till psykiska sjukdomar spelar det ändå inte så stor roll om man inte kan veta säkert ifall man bär på anlagen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Finns undersökningar som pekar på det motsatta, tror bland annat det var en brittisk studie som pekade på kausation. Kan leta källa när jag kommer hem. 

Oavsett så är det svårt att veta om man bär på anlag för psykiska sjukdomar eller ej. Om cannabis bara skulle vara utlösande faktor och inte anledningen till psykiska sjukdomar spelar det ändå inte så stor roll om man inte kan veta säkert ifall man bär på anlagen. 

Poängen är att uttalanden som:

Ruttenfisk:
Ja. Finns bland annat kraftigt förhöjd risk att utveckla schizofreni. 

Är oärliga då det endast gäller för en ytterst liten del av användarna.


   
SvaraCitera

Punda:

Är oärliga då det endast gäller för en ytterst liten del av användarna.

Varför då? Risken att utveckla schizofreni ÄR högre om man röker, även om det fortfarande är hyfsat få som får det. Och bara för att det är låg risk betyder inte det att risken är obefintlig. Har bl.a. en närstående på RPV som med största sannolikhet har utvecklat schizofreni som ett resultat av cannabisrökande. 

Det kan vara så att personen bär på anlag och cannabis var enbart utlösande faktor, men utan den utlösande faktorn skulle personen mycket väl klara hela livet utan att sjukdomen "blir utlöst", eller hur man nu ska säga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Varför då?

Av samma anledning som jag inte tycker om uttalanden som "Hamburgare ger dig dålig självkänsla". Ja, det stämmer väl om man utgår från samma principer som du just lade fram. Men det känns inte som en rättvis bild.

Ruttenfisk: med största sannolikhet

Vad baserar du det på?


   
SvaraCitera

De enda du kan få som *skada* är att du glömmer saker lättare . Annars näe .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kokains biverkningar (Enligt Flashback):
Aptit och viktförlust
Ekonomin försämras om du inte är ekonomiskt oberoende då förstås.
Sjukdomar i samband med vitaminbrist och undernäring.
Abstinessymptom
Tjock hals
Rinnande näsa
Hål i nässkiljeväggen

Tobak och alkohol verkar värre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
De enda du kan få som *skada* är att du glömmer saker lättare . Annars näe .

det är inte permanent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Kokains biverkningar (Enligt Flashback):
Aptit och viktförlust
Ekonomin försämras om du inte är ekonomiskt oberoende då förstås.
Sjukdomar i samband med vitaminbrist och undernäring.
Abstinessymptom
Tjock hals
Rinnande näsa
Hål i nässkiljeväggen

Tobak och alkohol verkar värre...

haha tråden handlar ju inte om kokain


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

haha tråden handlar ju inte om kokain

Alla hyllar ju marijuana som en gud men kokain verkar inte direkt så dåligt heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Alla hyllar ju marijuana som en gud men kokain verkar inte direkt så dåligt heller...

Fast det är ju fett ovärt att ta koks och så är det moraliskt fel IMO, pga allt elände som sker i speciellt syd och centralamerika pga kokainhandeln.


   
SvaraCitera