Aviseringar
Rensa alla

Ni som har testat spelet SIMS 3 !!!


Ämnesstartare

Hur bra är det på en skala 1-5 och varför?
Hur mycket bättre är det i jämförelse med Sims 1? (jag har aldrig provat Sims 2)
Varför är det prisvärt/eller icke prisvärt?
Mellan vilka åldrar passar det att spelas?


   
Citera
Ämnesetiketter

Tyckte det var trist. Laddade ner - testade - tog bort.
Har inte spelat tidigare versioner.


   
SvaraCitera

Det är roligt men kräver mer av spelaren. Främst tid. Tar tid att få en bra gubbe numera. Fler möjligheter men samma shit typ.

I like.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tyckte att man hade mycket mindre tid på sig innan ens karaktär blev gammal i det här spelet. Det tog mig liksom en halv livstid att få upp min karaktär till högsta nivån i sitt jobb. I tvåan så hann jag klara av åtminstone 2-3 karriärer innan de blev gamla.

Huruvida det är bra eller dåligt är väl upp till spelaren.

Jag tycker att spelet över lag är aningen bättre än tvåan (om man bortser från att tvåan har en miljon utökningspaket), men ingenting revolutionerande.


   
SvaraCitera

Åtta:

innan de blev gamla.

Man kan i options kryssa i så att de inte åldras.


   
SvaraCitera

ungefär som tvåan fast mer prylar, typ. och tvåan är myyyyccckkkeetttt bättre än 1an så ja


   
SvaraCitera
Åtta

uppenbar:

Man kan i options kryssa i så att de inte åldras.

Men då är det ju jättetråkigt. [n]


   
SvaraCitera

Jag hörde nån säga att de inte ska vara lika korkade i trean... så att man slipper riskera att de står o irriterar sig över nånting i en halvtimme istället för att göra det man bett dem... stämmer det? 😛


   
SvaraCitera

Jag har spelat Sims 1 och 2 men inte Sims 3. Jag tror däremot jag kan säga något om Sims 3 eftersom jag tagit del av reklam videon, recensioner och läst om det. Sims 3 verkar dessutom inte vara så stort steg från Sims 2 så jag tror jag kan säga något om Sims 3.

diamond_:

Hur mycket bättre är det i jämförelse med Sims 1? (jag har aldrig provat Sims 2)

Eftersom du inte spelat Sims 2 så kan du förvänta dig följande av Sims 3:
Ett stort steg med häftigare och färggladare grafik med mycket ljus. Minns då jag ville skapa en snygg tjej som min spelfigur skulle bo med så blev tjejen verkligen snygg i Sims 2 så jag nästan kunde önska jag hade henne i mitt verkliga liv. Däremot i Sims 1 var det mycket svårare att skapa snygga tjejer. Man kan även rotera kameran helt fritt i Sims 2 och 3 och zooma så t.ex. en simms ansiktet synns i hela skärmen och inte bara se det uppifrån som i Sims 1.
Djupare och mer realistiska interaktioner mellan simmar. Vill du din simm ska t.ex. krama eller kyssa en annan simm eller prata med någon så kommer det att se mycket mer realistiskt ut än i Sims 1 eftersom Sims 2 och 3 har mer realistiska anstiktsuttryck och kroppsrörelser.
Intelligentare simmar. I Sims 1 betedde sig simmar dumt ibland som robotar. Men i Sims 2 och 3 beter de sig mycket mer naturligt, mer som riktiga människor.

Nytt i Sims 3 jämfört med Sims 2:
Ett kraftigare skaparverktyg för att skapa simmar på en djupare nivå gällande utseendet och personligheter.
Man kan placera föremål och bygga hus med högre precision.
Man kan modifiera föremål, t.ex. färg på föremål.
Simmarna är smartare än i Sims 2 och kan bättre ta hand om sig själva och fatta egna beslut som gynnar dem själva med sina egna hjärnor som beror på deras unika personlighet.
Man kan gå helt fritt utanför sitt hem i kvarteret, precis vart man vill t.ex. möta människor i parker, cyckla och gå i affärer. Således känns Sims världen mycket mer levande än tidigare och således hänger simmarnas hus ihop med hela kvarteret och det är inte några skilda levels som måste laddas (alltså ingen "loading" bild) som i tidigare Sims spel.
Förbättrad grafik, stort steg från Sims 1 men inte så stort steg från Sims 2. Jämförelse av grafiken i Sims 3 jämfört med Sims 2:
1) http://www.snootysims.com/thesims3index.php?id=compare
2) http://www.snootysims.com/thesims3index.php?id=compare2
Och Sims 1 grafiken vet du ju hur den såg ut.

diamond_:

Hur bra är det på en skala 1-5 och varför?

Jag har 4/5 poäng ör Sims 3.

Sims 3 har fått viktiga förbättringar gällande realism och djup sedan Sims 2 som jag nämnde ovan om vad som är nytt i Sims. Jag tycker Sims 3 saknar viss innovation alternativt att det finns sådant som tagits bort sedan tidigare Sims spel som jag tyckte var viktigt, man kan inte göra allt i Sims 3 som man kunde göra i Sims 1 + alla dess expansioner installerade. Sims 3 är inte revolutionerande jämfört med Sims 2, i grund och botten är det samma spelidé och sättet hur man spelar det som i alla tidigare Sims spel. Från Sims 1 till Sims 3 är det däremot ett mycket stort steg på många områden. Sims 3 verkar definitivt vara det bästa och mest realistiska Sims spelet hittils.

Sims 3 fick 9 poäng av 10 möjliga i en recension av Gamespot:
http://www.gamespot.com/pc/strategy/thesims3/review.html
Gamespot är en av de ledande sajterna att recensera spel och är enligt mig en av de bästa. Det är mycket få spel som får 9 poäng och mer av Gamespot så så Sims 3 är enligt dem ett av årets bästa spel.

diamond_:

Varför är det prisvärt/eller icke prisvärt?

Eftersom du inte spelat Sims 2 tidigare så tror jag definitivt Sims 3 är prisvärt för dig eftersom det är ett mycket stort steg från Sims 1 till Sims 3. För någon som spelat Sims 2 är det däremot inte lika självklart att Sims 3 är prisvärt, kan finnas risken man blir besviken då.

diamond_:

Mellan vilka åldrar passar det att spelas?

Sims 3 har en åldersrekommendation på minst 13 år:
http://www.whattheyplay.com/products/the-sims-3-for-pc/

Så min rekommendation är att du ska köpa Sims 3 förutsatt att du har spelsuget. Är man osäker kan man ju kolla nån gameplay video på Youtube:
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=sims+3+gameplay&aq=f


   
SvaraCitera

diamond_:

Hur mycket bättre är det i jämförelse med Sims 1? (jag har aldrig provat Sims 2)

Ungefär 6824946 gånger bättre.

Det är rätt häftigt men inte kul så värst länge, tyckte jag.


   
SvaraCitera

diamond_:

ur bra är det på en skala 1-5 och varför?

5, tycker jag, för att jag älskar the sims och kan sitta klistrad framför skiten tills jag somnar, i princip.

diamond_:

Hur mycket bättre är det i jämförelse med Sims 1?

Helt otroligt mycket bättre. Gillade du sims 1 kommer du älska sims 3 😀

diamond_:

Varför är det prisvärt/eller icke prisvärt?

DET ÄR PRISVÄRT! Massor av timmar av underhållning.

Hade nog nästan kunnat betala hälften av pengarna det kostar bara för att få designa gubbar, det är ju askul!

diamond_:

Mellan vilka åldrar passar det att spelas?

Jag hade kunnat ha kul åt det när jag var 8, jag kan ha kul åt det när jag är 18, när the sims 5 kommit ut och jag är 30 kommer jag fortfarande tycka det är awesome...


   
SvaraCitera

diamond_:

Varför är det prisvärt/eller icke prisvärt?

Klart det är värt tiden det tar att få hem det. Jag tankade hem det till flickvännen, hon har tålamod nog för att hålla på med såna spel. Jag orkar inte bry mig tillräckligt själv.


   
SvaraCitera

Myksa:

Laddade ner

Vart då ifrån? Letat men bara hittat såndär demoversion typ. PMa plzzz

mjölk:

int

Får man välja skor till simmarna också? [y] Och tatueringar och sånt?


   
SvaraCitera

2/5.
Inget speciellt, väntar ett år på alla expansioner, så jag kan bygga feta hus ist. [cool]

Kittieh:

Får man välja skor till simmarna också? [y] Och tatueringar och sånt?

Skor får man välja ja.


   
SvaraCitera

Thats it:

kor får man välja ja.

Aha. men inte tatueringar då ? [sad] btw tycker jag att man borde kunna mörda och misshandla andra simmar, vore mkt roligare då. stör mig t.ex alltid på när jag ska göra bara en tonåring o måste göra en ful jävla vuxen också. dödar alltid de vuxna i poolen eller instängda i ett rum, de är så jävla irriterande, bättre om man bara kunde skjuta dom ju! [y]


   
SvaraCitera