Aviseringar
Rensa alla

ni som mår dåligt!!


Ämnesstartare

m3l.:

ja, om man är självmordsbenägen hjälper de nog o snacka med någon random tjej

Ja det hjälper. Vet direkt av egen erfarenhet vad gäller mig själv, och även andra jag har försökt stödja.

Rhaz:

Åh vad glad jag blir! Du peppar mig ännu mer när du skriver så! Det finns allt för mycket ondska i denna värld. sjukt gött att du oxå försöker hjälpa andra! Du behövs! Fortsätt så!

Jag har själv mått skit och vet hur det är. Jag tänkte att jag antingen kunde tycka synd om mig själv och hata världen, eller faktiskt använda erfarenheten till att försöka hjälpa andra. Har dock fortfarande perioder då jag hatar världen, men de passerar efter ett tag. [wink]

Jag beundrar ditt engagemang. Var bara försiktig och tänk på ditt eget mående i första hand. Man kan lätt ta på sig andras dåliga mående och det kan sänka en rejält om man inte passar sig. Been there, done that.


   
SvaraCitera

Tjaders, det är väl tanken som räknas som man brukar säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rhaz:

Skriv till mig, bli min vän

Är du utsänt av någon myndighet eller har du bara som hobby att stötta människor som vill ta livet av sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

toshiba:

Är du utsänt av någon myndighet eller har du bara som hobby att stötta människor som vill ta livet av sig?

varken hobby eller myndighet 🙂 Vill kunna finnas där för de som behöver prata med någon, som kanske bara vill ha en vän 🙂 Jag mår dåligt av att andra mår dåligt, så vill göra det lilla jag kan göra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Ja det hjälper. Vet direkt av egen erfarenhet vad gäller mig själv, och även andra jag har försökt stödja. Jag har själv mått skit och vet hur det är. Jag tänkte att jag antingen kunde tycka synd om mig själv och hata världen, eller faktiskt använda erfarenheten till att försöka hjälpa andra. Har dock fortfarande perioder då jag hatar världen, men de passerar efter ett tag. Jag beundrar ditt engagemang. Var bara försiktig och tänk på ditt eget mående i första hand. Man kan lätt ta på sig andras dåliga mående och det kan sänka en rejält om man inte passar sig. Been there, done that.

Förlåt om jag failar när jag svarar folk i denna tråden haha. Jag har inte lärt mig denna sidan så bra ännu [crazy] Vad skönt att du blivit bättre då!!Menar du alltså att du snackade med någon som fick dig på bättre tankar? 🙂 Alla har vi ju ett liv som en karusell, bästa att göra färden så behaglig som möjligt haha [wink]

Tack vad snällt av dig! Jag ska tänka mig för! [smile]


   
SvaraCitera

Rhaz:

Hej! Jag har läst några forum och inser hur många det är som mår dåligt. Många har självmordstankar... Jag vet att alla mår dåligt ibland. Sånt är livet. Men jag ber er som att ni skriver med mig! Jag vill hjälpa till! Jag mår så dåligt av att läsa massa skit och inte kunna hjälpa till på något sätt. Skriv till mig, bli min vän osv.... !

Som mig te.x jag är 13 och hatar mitt liv och skulle kunna göra självmord :/ jag bara HATAR LIVET helt enkelt jag längtar tills få dö ingen skulle sakna mig förutom mina föräldrar 🙁


   
SvaraCitera

Rhaz:

Hej! Jag har läst några forum och inser hur många det är som mår dåligt. Många har självmordstankar... Jag vet att alla mår dåligt ibland. Sånt är livet. Men jag ber er som att ni skriver med mig! Jag vill hjälpa till! Jag mår så dåligt av att läsa massa skit och inte kunna hjälpa till på något sätt. Skriv till mig, bli min vän osv.... !

Människor som du ger mig hopp. Att det faktiskt finns folk som vill hjälpa andra! Fortsätt med det! Kram [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

felicia-a:

Människor som du ger mig hopp. Att det faktiskt finns folk som vill hjälpa andra! Fortsätt med det! Kram

Go du är som skriver det! Det gör mig varm! Kraam!<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rhaz:

Vad skönt att du blivit bättre då!!Menar du alltså att du snackade med någon som fick dig på bättre tankar? 🙂

Har både snackat med folk som fått mig på bättre tankar...och på sämre tankar. Om du vill diskutera med de som mår väldigt dåligt bör du vara medveten om att de är väldigt mörka i sinnet. Ofta har de också utmärkta argument för deras pessimistiska syn på livet. Om man inte passar sig börjar dessa negativa argument låta mer vettiga än de positiva. Om du känner att du är stark och stabil, då är det en bra idé att försöka hjälpa de andra som är deprimerade. Om du själv svajar mycket i måendet, då är det bäst att låta bli. Jag skriver av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev så otroligt glad av att läsa detta!
Riktigt fint initiativ!
Hoppas du aldrig kommer förlora din positiva inställning och viljan att hjälpa till! [smile]
..och framför allt så hoppas jag att det inte går för dig så som det gick för mig när jag försökte "hjälpa" en vän som mådde väldigt dåligt, trillade dit själv. [party]


   
SvaraCitera