Aviseringar
Rensa alla

Ni som pluggar/jobbar hur får ni till det med träning?


Ämnesstartare

Ni som jobbar/pluggar eller gör båda? Hur får ni in träning i er schema? Hur ser eran vardagsschema ut i så fall Jag vill träna men vill på samma gång inte missa ut på plugg.. 


   
Citera
Ämnesstartare

Tränar på morgonen eller på kvällen, inte mer avancerat än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plugga samtidigt som du tränar? 


   
SvaraCitera

Om man endera pluggar eller jobbar så lär det inte vara så svårt att klämma in tid för träning, men om man gör båda kan det bli svårt. Jag tycker det är äckligt att säga dylikt, men man får helt enkelt maximera sin tid, klämma in där det kan tänkas finnas en lucka, t.ex. på morgonen, kvällen eller mellan skola och jobb. Jag själv tränar inte så har inte detta problem överhuvudtaget, men hoppas att jag har hjälpt till lite i alla fall. Puss å kram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns tid åt allt man verkligen vill göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbar skift, för slitsamt att träna så blir promenader endast. Annars orkar jag inte dra in pengar till mat på bordet och tak över huvudet. 

Kanske ska börja ta tag i det snart och planera mer dock.


   
SvaraCitera

Träna effektivt en timme och dagen, det har man tid med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur ser det ut med toalettbesök? några tips på hur man ska få in det i schemat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antyder att du skriver om fysisk träning. Alla har det olika, olika tider, olika länge som man arbetar/jobbar/studerar... Samt vilka andra aktiviteter samt diverse "hushållsarbete" som man kan tänkas utföra under ett dygn.

Men det är viktigt att man inte gör alltför mycket, eller stressa. Då påverkas ofta flertalet utföranden slarvigt samt påfrestande psykiskt arbete.

Försök att förenkla vissa saker (det som går utan slarvigheter uppstår som tex snabbmat Galen) tex hur du färdas, lagar mat, städar osv... Man kan liksom cykla till arbetet som kanske tar 5 minuter längre men du får samtidigt träning+inga kostnader som bussbiljett eller bensin, man behöver inte göra en trerätters middag var dag osv... 

Ordna ett schema om du är en sådan person.
    Ät väl, drick väl, sov väl så man orkar lagom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror person till person, men i alla fall så brukade jag alltid träna efter jobbet varannan dag. Brukade träna i en timme och sedan återgå till plugg. 


   
SvaraCitera
torg1

brukar träna innan plugget eller ta med kläder till plugget och träna precis efter jag slutat. Ibland på kvällar men sällan.


   
SvaraCitera

jobbar från 6.30-15, är vid gymmet kl 16 där tills 17.30. hemma vid 6.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planerar vecka för vecka i almanackan och tränar 60-minuterspass på kvällar, på vägen hem från jobb/plugg. Hjälper att boka in sånt, om jag skulle spontanträna hade jag aldrig lyckats. 


   
SvaraCitera