Aviseringar
Rensa alla

Ni som röker! Skaffa cigg, hur?


Ämnesstartare

Ni som röker och är under 18, hur bär ni er åt när ni skaffar cigg? Jag har fått från min kompis bror, men han ska strax flytta från stan och kommer inte bo här längre. Klart jag kan få tag på cigg från övriga vänner, men jag vill inte fråga efter det hela tiden, utan ha ett eget paket.. Hur gör ni? [confused]

Inga onödiga kommentarer om hur dumt det är att röka osv, tack. [smile]

(vet inte ens om en sån här tråd är tillåten, förlåt i sånna fall..)


   
Citera

dina alternativ är att parasitera på vänner eller att avstå


   
SvaraCitera

Finns alltid någon lurkig kiosk som inte kollar legitimation på kids.

Men fråga kompisar! Om du tar en ny varje gång så kommer ingen bli trött på dig. Mvh är erfaren rökare [cool]


   
SvaraCitera

Dina vänner borde ju få sina cigg från någon, kanske de kan fixa till dig?
Bästa är att sluta röka helt så snart du bara kan, jag har själv rökt i sex åt och klarat av att sluta än.


   
SvaraCitera

När du tjatar på din vänner tills dom nästan inte står ut med dig får du se till att begära flera paket, kanske en hel limpjävel åt gången. 19 cigarretter kommer man inte långt på, möjligen på kåken.


   
SvaraCitera
Hando

När jag rökte så köpte jag limpor av min bästa kompis pappa. När han var less på att sälja till mig lyckades jag på något sätt övertala min pappa till att köpa åt mig. Efter det blev det klasskamrater som var året äldre på gymnasiet, sen blev man själv 18 år. [smile]

Men som andra skrivit i tråden, dina kompisar måste ha någon som fixar åt de så kolla med dem.


   
SvaraCitera

Finns hur många turkkioskar som helst som inte är så noga med legg.


   
SvaraCitera

pillowfight:

dumt

pillowfight:

att

pillowfight:

röka


   
SvaraCitera

Ropsten bara på lördagar längst bort men prata tyst


   
SvaraCitera

Vapingbitch:
Ropsten bara på lördagar längst bort men prata tyst

Ska berätta för alla.


   
SvaraCitera

Jag brukade helt enkelt fråga gubbar om dom kunde köpa ut åt mig. 50% av gångerna gjorde dom det men andra tyckte att jag skulle snusa istället. Ibland köpte min kompis pappa eller farfar åt mig.

Men jag skulle ändå föreslå att du tar den här chansen att lägga ner med det. Jag lovar, det blir oändligt mycket svårare att sluta röka när man kan köpa själv.


   
SvaraCitera