Aviseringar
Rensa alla

Ni som röstar på SD


Ämnesstartare

Röstar ni på SD endast pga invandringsfrågan eller finns det flera anledningar? Vad tycker ni t ex om deras arbetsmarknadspolitik, skolan, vården, skatter mm mm..?


   
Citera

The_gunslinger:

Röstar ni på SD endast pga invandringsfrågan eller finns det flera anledningar?

Invandringsfrågan är den viktigaste för säkert 95% av alla Sverigedemokrater. Men sedan är också Brott och straff en väldigt viktig fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror att de som röstar på sd inte har vidare stor koll på övrig politik de driver, vilket är jävligt synd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arbetsmarknadspolitik - bra, med bland annat ökat inslag av privat verksamhet i den offentliga sektorn, underlätta flyttning och långpendling och även införandet av ett lärlingssystem.
Energipolitik - bra, man vill behålla kärnkraften och vattenkraft, samt satsa mindre på förbränning av fossila bränslen.
Familjepolitik - bra, där man vill hjälpa personer som lever i äktenskap och utveckla sex- och samlevnadsundervisningen i skolor.
Kriminalpolitik - bra, med hårdare straff och regler. Vi har en tendens att ofta se situationen ur brottslingens parti, där vi bortser från offret. Begår man ett brott får man också ta konsekvenserna.
Skol- och utbildningspolitik - bra, där man bland annat vill flytta på personer som mobbar istället för att offret ska behöva flytta på sig.
Äldreomsorgspolitik - bra, man lägger stort fokus på att ta hand om våra gamla, som i dagens samhälle tyvärr glöms bort i många fall.

Värt att notera är att Sd är det parti som drivit ett förbud mot tidelag (sex med djur) hårdast...


   
SvaraCitera

För mig är invandrarfrågan det enda viktiga, och för den delen också det enda jag är intresserad av politiskt sett, även om jag är hyfsat införstådd i deras övriga politik också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drogs till Sverigedemokraterna för deras EU-motstånd. Trodde från början, precis som alla andra, att de var främlingsfientliga och inte alls särskilt seriösa. Men så läste man lite om dem och kom fram till att jag hittat ett parti som idag behövs inom svensk politik.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera