Aviseringar
Rensa alla

Ni som sett Black Swan, FÖRKLARA!


Ämnesstartare

Igår var jag och såg black Swan, vilket förövrigt var en väldigt bra och välgjord film. Men jag fattar seriöst inte den röda tråden. När filmen var slut hade jag så mycket frågor och funderingar kvar.... Jag fattar inte hur det hänger ihop!!? Var hon scitzofren? Inbillade hon sig eller hur fasen var det???

Någon som sett och fattar?


   
Citera
Ämnesetiketter

hon var väll anorektiker (obs ej sett)


   
SvaraCitera

Ja hon va nå slags psyksjuk osv.


   
SvaraCitera

Ja, hon var psykiskt sjuk och led av hallucinationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså, såren? När benen bröts? När beth skar sig i ansiktet? Dem röda ögonen? De ihopväxta tårna? Osv osv... Fattar inte hur det hängde ihop ...


   
SvaraCitera
smisk

Rosanyans:

...

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Levde under enorm press och allt som hände hände väl inte på riktigt, typ.


   
SvaraCitera

Se filmen en gång till då? Jag förstår verkligen inte hur du inte kan ha förstått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15, men vad har det med saken att göra? Att jag är trögfattad?


   
SvaraCitera
Nollan

Rosanyans:

Var hon scitzofren? Inbillade hon sig eller hur fasen var det???

Någon som sett och fattar?

scitzofren var hon nog inte, men psykotisk va hon iaf, hon hallucinerade.
Möjligen en slängd av paranoia också.


   
SvaraCitera
smisk

Rosanyans:

15, men vad har det med saken att göra? Att jag är trögfattad?

Absolut inte, men vishet kommer med åldern! Hade nog inte förstått allt heller om jag sett den när jag var 15. Det kanske är vissa begrepp du inte kan dra paralleller mellan ännu.


   
SvaraCitera

Hennes strävan efter perfektion och krav från mamman etc. tärde på hennes psyke.


   
SvaraCitera

Hon var tvungen att ta död på "sig själv", alltså det ordningssamma jaget för att kunna spela rollerna perfekt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*Spoiler fixad av Schism*

Dold text: Så det var bara att hon var psykisk sjuk, såg saker och inbillade sig massor..själva sakerna hörde egentligen inte ihop! Haha, så enkelt. Tack[crazy]


   
SvaraCitera

Tror nog det var schizofreni, iaf en del. Var många saker som passade in på schizofreni där.


   
SvaraCitera