Aviseringar
Rensa alla

ni som ska bli lärare


Ämnesstartare

var snälla, informera era elever om prov för helvete


   
Citera
Yaren

Jag vet alltid när det är prov. 🙂 vad har hänt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick reda på att vi har en massa jävla nationella prov snart, och jag har svårt för prov och vill ha reda på sådant tidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska bli lärare och säga nej ni har inga prov. sen får dom prov varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast np har väl fasta datum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

fast np har väl fasta datum

vi har inte fått reda på det, och de muntliga proven har inte fasta datum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vi har inte fått reda på det, och de muntliga proven har inte fasta datum

nä inte sånt man orkar kolla upp ändå Ledsen np är väl mest 1 undersökning o chans att göra bättre ifrån sig än på lektionerna? fast förstår att det är drygt att få reda på det så kort inpå ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:
nä inte sånt man orkar kolla upp ändå Ledsen np är väl mest 1 undersökning o chans att göra bättre ifrån sig än på lektionerna? fast förstår att det är drygt att få reda på det så kort inpå ändå.

ja, det är tydligen lättare att bedöma np än andra test 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, det är tydligen lättare att bedöma np än andra test 

men de kan väl inte påverka betyget negativt vad jag minns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:
men de kan väl inte påverka betyget negativt vad jag minns?

tror inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

tror inte det

bra det inte, men m, lycka till LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:
men de kan väl inte påverka betyget negativt vad jag minns?

På min skoltid kunde det göra det. Om man t.ex låg mellan VG-MVG och man på nationella får "bara" G så blir det lättare för läraren att inse vilken nivå man ligger på och då får man VG (eller lägre).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

På min skoltid kunde det göra det. Om man t.ex låg mellan VG-MVG och man på nationella får "bara" G så blir det lättare för läraren att inse vilken nivå man ligger på och då får man VG (eller lägre).

ok, för oss kunde iaf np bara påverka positivt pga provet bara var 1h av hur många lektionstimmar som helst. låg vi mellan vg-mvg o fick mvg på provet hade man chans att öka t mvg men fick man g så spelade det ingen roll. jag höjde mitt matte a-betyg med np eftersom då läraren fick större överblick över min "kunskap" men ja. trodde det var så det fungerade, elr så var bara våra lärare bra Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

På min skoltid kunde det göra det. Om man t.ex låg mellan VG-MVG och man på nationella får "bara" G så blir det lättare för läraren att inse vilken nivå man ligger på och då får man VG (eller lägre).

Ja, men då ligger man ju mellan två betyg. Man kan ju inte få G i ämnet om man haft MVG på alla andra uppgifter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
Ja, men då ligger man ju mellan två betyg. Man kan ju inte få G i ämnet om man haft MVG på alla andra uppgifter

Skulle man få IG på det nationella så kommer läraren att undra hur man kan ligga på MVG annars. Så risken finns.


   
SvaraCitera